jomtom.hu


A gránátalmalé javíthatja a spermium minőségét


Vissza a cikkek menüjéhez

A gránátalmalé rendszeres fogyasztása javíthatja az egészséget és a spermium mozgásképességét. A törökországi Firat Egyetem kutatóinaktanulmányát nemrégen tették közzé a Clinical Nutrition újságban.

28 hím patkányt négy különböző csoportba osztottak. A csoportok 1 ml vizet, 0,75 ml vizet és 0,25 ml gránátalmalét, 0,5 ml vizet és 0,5 ml gránátalmalét, 0,75 ml gránátalmalét és 0,25 ml vizet, illetve 1 ml gránátalmalét kaptak naponta egyszer, hét héten keresztül. A tesztidőszak végén a kutatók megvizsgálták a patkányot vérét és spermiumát.

A csak vizet és csak gránátalmalevet fogyasztó patkányokat összehasonlítva azt tapasztalták, hogy utóbbiaknál 48,5 százalékkal csökkent vérükben a reaktív carbonyl malondialdehyde (MDA), és 63.5 százalékkal csökkentek a spermában található vegyi anyagok. A kutatók szerint a spermium sejtjeinek magas telítetlen polizsír tartalma, amely a növekedést és fejlődést szabályozza, nagyon érzékeny az MDA és és egyéb peroxidáns összetevők által okozott károsodásra.

A kutatók felfedezték, hogy azoknál a patkányok, melyek koncentrált gránátalmalevet ittak, hogy a lipidek csökkenő peroxidáziója következtében megnövekedett a spermasejtek sűrűsége, a mellékherék spermium koncentrációja és lecsökkent az abnormális sejtek aránya.

Megjegyezték, hogy csak csak a tömény gránátalmalé volt előnyös, a 25 és 50 százalékosan higított nem, amikor a csak vizzel táplált patkányokhoz hasonlították.

A gránátalma gazdag antioxidánsokban, különösen egy punicalagin nevű kémiai anyagban.
Úgy tudják, hogy a gyümölcsök ezen előnyös tulajdonságai biztosítjáka szív egészségét, a rák és Alzheimer kór megelőzését és lassítják a csontritkulásból eredő csonttörés kialakulást.

2007 végén az International Journal of Impotence Research rújságban megjelent vezető tanulmányban a gránátalmalé sikerességéről írták a merevedési problémák kezelésével kapcsolatban.



A fordítás alapja (angolul)

Írjon, ha a témáról van véleménye!


»Vissza a lap elejére

Kiszolgálás


Hétfő szünnap
Kedd 16-19
Szerda 9-10 és 16-19
Csütörtök 9-10 és 16-19
Péntek 9-10 és 16-19


Ügyfélszolgálat


36-20-986-0571
36-21-380-7165

Hírlevél feliratkozás
Az Ön neve
E-mail címe