jomtom.hu


Magas PSA szint, lehetséges prosztatarák


... megismételt PSA teszt, kálcium fék és egyebek

Vissza a cikkek menüjéhez

Levelezőlap Buenos Airesből


Fontos üzenetem van minden férfi számára, és minden minden nőnek, aki törödik az életében "levő" férfi (férj, apa, testvér, barát) életével: a prosztata specifikus antigén PSA) teszt hasznos eszköz a potenciális prosztatarák jövendelésében, de a pozitív eredményt NEM SZABAD úgy tekinteni, mint automatikus zöld jelzést a szövettani vizsgálathoz.

A PSA szint változhat, emiatt az egyik teszt lehet pozitív, de ez még megbízhatatlan ahhoz, hogy szövettani vizsgálatra kerüljön sor. Minden férfi, aki már részt vett prosztata szövettani vizsgálaton, tudja ennek jelentőségét: Fájdalmas, amely fertőződést vagy vérzést eredményezhet.

A prosztatarák lassan kifejlődő rák, ezért pozitív PSA teszt esetén a legbölcsebb reakció legalább egy új teszt elvégzése. Ha ismét pozitív a PSA eredmény, és orvosa azt mondja, hogy néhány héten belül menjen vissza egy újabb tesztre, mit tesz? Szükségtelen mondani, aggódik. Abban az esetben ha prosztatarákja lehet, mit tehet? Ian Olver professzor - az ausztrál ráktanács vezetője - szerint néhány beteg nem teljesen érti meg a kemoterápia határait.
Szerencsére van más.

Kálcium fék


Egy 2002-es tanulmány szerint, melyet a Fred Hutchinson Rákkutató Központ végzett bemutatta, hogy a prosztatarák korai szakaszában a lecsökkentett kálcium bevitel erőteljesen csökkenti a rák továbbfejlődésének esélyét.

Azért fontos, mert a férfi, aki kálcium tartalmú vitamin kiegészítőt szed, már elégséges kálciumhoz jut az étkezés során bevitt tejtermékek, zöld leveles zöldségek, kenyér és magvak által. A tanulmány nem tudott ajánlást adni az ideális kálcium beviteli szinthez, de erősen arra bátorít, hogy csökkenteni kell a kálciumot prosztatarák esetén.

A tanulmány kitért az alábbiakra:
* Kapcsolat a magas kalória tartalmú étkezés és a jelentősen megnővekedett prosztatarák kockázata között
* Kapcsolat a telített és monotelített zsírfogyasztás és megnövekedett prosztatarák kockázata között
* NINCS kapcsolat a többszörösen telített zsír és omega-3 zsírsav bevitel és a megnövekedett prosztatarák kockázata között.

A Stanford Egyetem tanulmánya leírja, hogy azon férfiaknak, akiknek a vére alacsony szelén szintet tartalmaz, négyszer-ötször nagyobb az esélyük a prosztatarákra, mint akiknek normális ez a szint. A legmagasabb szelént tartalmazó élelmiszerek: a brazil dió, tonhal, lepényhal, osztriga és pulyka biztosítja a kellő szintet.

Személyre szóló injekciók

Ha a szövettani vizsgálat során megállapították a prosztatarákot, három lehetőség adódik az orvosi ellátások közül: sebészeti úton eltávolított prosztata, sugárkezelés, és a betegség figyelése "figyelmes várakozással""

VAN EGY ALTERNATIVA

I recently received an e-mail from an HSI member who shared some interesting information about an experimental prostate cancer therapy. He writes:

"I'm in Buenos Aires, in treatment with a brilliant, U.S. trained research scientist and physician, Gustavo Moviglia. His treatment is a modification of Dendritic Cell Therapy, which is now being FDA tested in the U.S. on early stage prostate cancer patients.

"Moviglia's protocol is quite different in that it's autologous, meaning that dendritic cells are extracted and used to create a vaccine from the patient's own blood, rather than using a foreign source. Moreover, since Moviglia isn't bound by FDA guidelines, he can administer other treatments adjunctively, and he does. For instance, they extract CD8 lymphocyte cells from the patient's own blood. This is the most powerful of the so-called killer cells that haven't tried to kill the tumor because the body for some reason failed to recognize the tumor as a foreign invader.

"What Moviglia does is to inject the lymphocyte INSIDE the tumor, killing it from the inside out. This creates a hell of a war within the body, massive inflammation and pain, but boy, does it kill the tumors. Every patient in this program is individually treated and varies from patient to patient.

"I tell you, Jenny, I've seen the evidence with my own eyes, of patients who came here within the past two years now coming back for booster shots and essentially cancer free. I don't really expect to ever get to that point because of how advanced my disease is, but what might happen is that I can use this treatment ongoing to stabilize the disease and let me live out my allotted time that way.

"Write down the name, 'Moviglia.' I think it will be well known to your grandchildren."

Tracking the future

After receiving this remarkable e-mail I did some additional reading about Dr. Moviglia's work. One doctor, whose wife had been successfully treated for breast cancer that had metastasized to her spine and liver, said that the vaccination's success rate for treating breast cancer is about 50 percent, and about 30 percent for other cancers. Those rates are markedly higher than standard radiation and chemotherapy treatments.

You can find more information about Dr. Moviglia's Autologous Dendritic Cell Vaccination on the web site for the American Society of Clinical Oncologists (asco.org). And as this member suggested, I've made a special note to follow Dr. Moviglia's work. When his research makes further advances in the treatment of prostate and other cancers, I'll report them to you here.

A cikket a HSI Baltimore oldalán találtam

FIGYELMEZTETÉS: Az információ kifejezetten a téma megismerése és bemutatása céljára szolgál. Az információk nem alkalmasak diagnosztizálásra, kezelésre, fájdalom enyhítésére, gyógyításra vagy a betegség megelőzésére. Ha előfordult már Önnel vagy hozzátartozójával a fenti esemény, az csak véletlen egybeesés.

Írjon, ha a témáról van véleménye!


»Vissza a lap elejére

Kiszolgálás


Hétfő szünnap
Kedd 16-19
Szerda 9-10 és 16-19
Csütörtök 9-10 és 16-19
Péntek 9-10 és 16-19


Ügyfélszolgálat


36-20-986-0571
36-21-380-7165

Hírlevél feliratkozás
Az Ön neve
E-mail címe