A JomTom webáruház a felhasználói élmény növelése érdekében cookie-kat használ. Webáruházunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát. Elfogadom
Termékek Menü
0

15 tény a D-vitaminról és a napfényről

15 tény a D-vitaminról és a napfényről

A D-vitamin a legkevésbé megbecsült vitaminunk egyike. Valószínűleg azért, mert ingyen hozzájuthatunk. Nem kell hozzá orvos és recept. Ha napfény éri a bőrét, szervezete előállítja. A naptejeket és krémeket gyártók nem akarják, hogy megtudja, napfény kell szervezetének. Hogy miért? Mert csökkenne a bőr légzését lezáró napvédő készítmények forgalma.

A D-vitamin megelőzi a csontritkulást, depressziót, prosztata- és mellrákot, hatásos a cukorbetegség és az elhízás ellen. Mégis a legkevésbé becsült vitamin a világon. Valószínűleg azért, mert ingyen hozzájuthatunk.

A napfény eladhatatlan, ezért gyógyszercégek sehol nem reklámozzák annak egészségügyi előnyeit. A legtöbb ember egyáltalán nincs tisztában a D-vitamin és az egészség valódi kapcsolatával. A D-vitamint szervezete állítja elő, válaszul a bőrét érő ultraviola sugárzásra.

A természetes napfény gyógyító sugarai nem képesek áthatolni az üvegen. Munkahelyen, lakásban vagy autóban az üveg mögött ülve nem képződik D-vitamin. A napi táplálkozással is közel lehetetlen megfelelő mennyiségű D-vitaminhoz jutni.

Az egyedüli lehetséges mód, ha napfény éri bőrét.
Naponta 10 nagy pohár D-vitaminnal dúsított tejet kell innia ahhoz, hogy minimális mennyiségű D-vitamin kerüljön a szervezetébe. Minél messzebb él az Egyenlítőtől, annál hosszabb ideig kell a napon lennie, hogy elégséges mennyiséghez jusson.

Elegendő mennyiségű D-vitamin létfontosságú a kálcium felszívódás szempontjából. D-vitamin nélkül szervezete nem képes a kálciumot feldolgozni, ezért a tabletták és kapszulák bevétele haszontalan.

Krónikus D-vitamin hiányt nem lehet egy éjszaka alatt gyógyítani: több hónapig szükséges az D-vitamin kiegészítők fogyasztása és a napfény, hogy teste újraépítse a csontokat és az idegrendszert.

Még a leggyengébb (SPF=8) naptej, napkrém is 95%-kal gátolja szervezetét a D-vitamin képzésében. A napvédő készítmények betegséget, illetve vitaminhiányt okoznak. Szervezete nem képes túl sok D-vitamint előállítani a napfényből: önszabályozó, csak annyit képez, amennyire szüksége van.

Ha mellcsontját finoman megnyomja, és az fájdalmat okoz, már most krónikus D-vitaminhiánya van.
A D-vitamint veséje és mája aktiválja a felhasználáshoz. Vese- és májbetegség nagyban gátolja szervezetét a D-vitamin aktiválásában.

Napfénnyel kapcsolatos aggodalmakról: megvédheti magát a leégés ellen egy szuper antioxidánssal, amely erősen megnöveli a szervezet képességét a napfény kezelésére. Az Astaxanthin az egyik legerőteljesebb "belső napvédő".
Lehetővé teszi, hogy kétszer annyi időt tartózkodjon a napon leégés veszélye nélkül. Bár az EU szabályozása tiltja a "Superfood" megnevezést, néhány természetes növény kiváló antioxidáns, így az acai, a gránátalma, a fekete áfonya és mások.

D-vitamin hiány miatti betegségek és állapotok

  • Csontritkulás, általában a D-vitamin hiánya okozza, mivel nagyban gátolja a kálcium felszívódását.
  • A megfelelő mennyiségű D-vitamin megelőzi a prosztatarákot, a mellrákot, a petefészekrákot, a végbélrákot, a depressziót és a skizofréniát.
  • A csontveszteség állapotnak "angolkór" a neve, a D-vitamin hiánya okozza.
  • A D-vitamin hiánya súlyosbíthatja a 2-es típusú cukorbetegséget, és rontja a hasnyálmirigy inzulin termelését.
  • A kövérség akadályozza a szervezetben a D-vitamin előállítását, ezért a kövér embereknek kétszer több D-vitaminra van szükségük.
  • A D-vitamint a pikkelysömör kezelésére használják az egész világon.
  • A D-vitamin hiánya skizofréniát okozhat.
  • Az évszakokat érintő betegségeket a melatonin szint egyensúlyának problémája okozza, melynek oka a napfény hiánya.
  • A krónikus D-vitamin hiányt gyakran félrediagnosztizálják, a fibromyalgia szimptómái is hasonlóak: izomgyengeség, fájdalmak.
  • A cukorbetegség, vagy daganat kialakulásának kockázata 50-80%-kal csökken, ha természetes napfény éri, hetente 2-3 alkalommal.

Azon csecsemőknél, akik D-vitamin kiegészítőt kapnak (2000 IU naponta), 80%-kal kisebb a kockázata, hogy 1-es típusú cukorbetegekké váljanak életük első 20 évében.

 

Mit tehet?

A mértéktartó napozás a legegyszerűbb és legfontosabb stratégia egészsége javítására.
Ha több ember megértené az információt, drasztikusan csökkenne a világon a krónikus betegségek száma. A napozás az egyik leghatásosabb gyógyító terápia, messze túlszárnyalja a gyógyszerek hatását.

Nincs gyógyszer, sebészeti beavatkozás, és high-tech művelet, mely olyan közel hozná a gyógyulást, mint a természetes napfény.
Ingyen van. Ez az oka, hogy soha senki nem reklámozza.

Délelőtt 11 és délután 3 óra között ne napozzon hosszabb ideig. Séta vagy gyaloglás közben engedje, hogy kezeit, arcát és a lábait érje a napfény. Megéri.

Tartalomhoz tartozó címkék: hír