A JomTom webáruház a felhasználói élmény növelése érdekében cookie-kat használ. Webáruházunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát. Elfogadom
Termékek Menü
0

3-1-2 Meridián torna

2016-12-09 13:01:59
3-1-2 Meridián torna

A kínai egészség felfogás többek között az akupunktúrás meridiánok létén alapszik. A Kínában elismert biofizikus professzor, Prof., Zhu Zong Xiang "Akupunktúra Meridiánok Biofizikája" című könyvében bőséges bizonyítékokkal szolgál arról, hogy a bőrünk alatt, a bőr és az izompólyák között húzódnak ezek az energiát közvetítő pályák, pontosan úgy, ahogy a több ezer éves kínai orvoslás tradíciójában szerepel.

Egészséges emberben a 12 fő és a két középvonali meridiánban az életenergia akadálytalanul kering. Betegség állapotában elakadások keletkeznek a meridiánokban.

Megfelelő gyakorlással, a 3-1-2 gyakorlatok végzésével kell napi 20-30 percet szánni meridiánjaink szabad energia-áramlásának biztosítására, ez szükséges ahhoz, hogy az egészséges állapot fenntartható legyen.

A meridián torna nagyon egyszerű, bárki által végezhető, könnyen elsajátítható gyakorlatokból áll.
Bármilyen korban végezhető.
A torna gyakorlása több, mint 100 féle betegségre van kedvező hatással.

„Élj 100 évet egészségesen” - hangzik a szlogen.

A torna egyik része a tenyér csapkodása, azaz a tapsolás, valamint a kézhátak egymásba ejtése is nagy fontossággal bír, mivel a tenyér nagy felületen képviselteti magát az agykéregben. A tapsolás jelentős agykérgi területet aktivál az agyban. A kézélek egymáshoz ütögetése a hátra, az egyenes tartásra van jelentős hatással, mivel itt található a háton futó meridián úgynevezett mesterpontja.

A testrészek végigcsapkodása felébreszti, élénkíti az adott testrész keringését, energiáját.
A 3 akupresszúrás pont nyomkodása pedig rendkívül sokrétű, többek között fejfájást mulasztó, simaizom lazító, tágítja a szív koszorús ereit, stresszcsökkentő, jó allergiás és emésztési panaszokra, immunrendszer erősítő hatású.

A 32 db helyesen végzett guggolás a fizikai erőnlétet fokozza, jó hatással van a térdfájdalmakra, térdpanaszokra is.
A hasi légzés pedig megnyugtatja az idegrendszert, relaxál, az egész testre kedvező hatással van.

 

A 3-1-2 meridián tornából mind a 3 szám jelentéssel bír

A "3" jelentése, hogy három fontos meridián-ponton akupresszúrázzuk magunkat.

A Vastagbél-4 - es pont, a kézfej háti oldalán található, melyet a fej területén lévő problémákra masszírozunk elsősorban. Rendszeres napi 5 perc masszázs elegendő ahhoz, hogy ne kínozzon bennünket fejfájás, torokfájás, szénanátha, ezen kívül, mint a Vastagbél-meridián pontja, fontos az immunrendszer működésének erősítésében, szénanátha, allergia esetén, székrekedés és más vastagbél-problémák megelőzésében. Jó továbbá hallásproblémákra, migrén, fejfás, fogfájás, egyszóval szinte minden szem, orr, fül problémára is.

A második, a Szívburok-6 - os pont, melynek helye a tenyéroldali csuklóredő közepe felett 3 ujjal. E pont masszírozása minden panaszra jó, ami a rekeszizom felett, a mellkasban jelentkezik.
Jó hányingerre, mellkasi - és gyomorfájdalmakra, nyelőcső görcsoldó és simaizom lazító hatása révén oldja a stresszt, a szívdobogás érzést csökkenti.

A harmadik a Gyomor-36 - os, a lábszáron a térdkalács alsó szélétől négy ujjnyira. Elsődlegesen a gyomorral áll kapcsolatban, de általánosságban elmondható, hogy minden belső szervünkkel, ami a rekeszizom alatt található. Ennek hatása gyomorerősítő, allergiás panaszok, emésztőrendszeri panaszok, valamint időskori tünetek - úgy, mint nehéz vizelés, prosztata problémák, impotencia, vizeletcsepegés – kezelése. A kínaiak a hosszú élet pontjának is nevezik.

Az "1" jelentése a hasunkról szól: álló, vagy fekvő helyzetben hasi légzést kell naponta 4-5 percig végezni.

A hasi légzés fontos pillére egészségünk megőrzésének: kilenc energia-vezeték, meridián fut végig az alhason. A gyomor, a lép, a vesék és a máj meridiánjai duplán szimmetrikusan haladnak, míg középen a Befogadó vezeték halad.

A hasi légzés folyamán az izmok mozgása aktiválja e kilenc meridiánt, így oldja fel a test és az elme szorongásait. A vér áramlását javítva relaxáló hatású és tartósan csökkenti a magas vérnyomást.

A "2" pedig, lábaink erejének próbája: fizikai mozgás, futás, vagy úszás – lehetőleg szabad levegőn, vagy akár egy egyszerű, teletalpon végzett guggolás és felállás kombináció, mely szintén naponta szükséges.

 

A torna elvégzése után fontos vizet inni, ami természetesen a mindennapokban is elengedhetetlen feltétele az egészséges életnek, jó közérzetnek.

Mindenképpen fontos, hogy a 3-1-2 meridián tornát folyamatosan, minden nap végezni kell, hogy a hatása hosszú távon érvényesülhessen. A gyakorlatok roppant egyszerűek és a torna naponta csupán, mintegy 20 percet vesz igénybe.

 

A 3-1-2 meridián tornát ingyenesen, gyakorló órák keretében is tudjátok tanulni, szerdánként Budapesten a XI. kerületben, ahol nem csak tornázhattok egy jót, de előtte, vagy utána kínai fej -, vagy talpmasszázs szolgáltatást is igénybe vehettek.

Klubvezető: Köllner Márk
+3630/9609506

Helyszín: 1113 Budapest, Karolina út 10., Carolina apartman

Szerdánként 17 órától!

Időpontváltozás lehetséges, ezért előzetes bejelentkezés szükséges!

Ingyenes 3-1-2 meridiántorna a XI. Karolina úton Facebook oldala:

https://www.facebook.com/groups/1702512563353985/?fref=ts

Tartalomhoz tartozó címkék: hír