A JomTom webáruház a felhasználói élmény növelése érdekében cookie-kat használ. Webáruházunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát. Elfogadom
Termékek Menü
0

6 fontos táplálékkiegészítő, amelyre Önnek is szüksége van

6 fontos  táplálékkiegészítő, amelyre Önnek is szüksége van

Ha csak a reklámokra hallgat, gyorsan megismerheti a gyógyszerek és a kórházi ellátás világát.

Vitaminok, melyre mindenkinek szüksége vanSzámos általános és olcsó kiegészítő létezik vitaminokban és ásványokban, melyekre naponta szüksége van szervezetünknek a immunrendszer fenntartásához, csontjaink, vérünk, agyunk és idegrendszerünk megfelelő működéséhez.

Néhány a legfontosabb és szükséges kiegészítőkből.

Teljes értékű étkezési multivitamin

Naponta jó minőségű, teljes értékű multivitaminra van szükségünk. Ezzel biztosan megkapjuk az összes, szervezetünk részére szükséges táplálékot. Ha az étkezése teljes értékű élelemből, organikus gyümölcsökből és zöldségekből, illetve más természetes forrásokból áll, lehet, hogy nem szükséges a multivitamin.

A szennyezett termőföld és levegő miatt kevesebb a levegő oxigéntartalma, és kisebb mennyiségű napsugárzás éri a földet. Több tápanyagra van szükségünk, mint azoknak, akik száz évvel ezelőtt éltek. Ételeink tápanyagtartalma csak 10%-a a száz évvel ezelőttinek, ezért is fontos a multivitaminok bevitele. A teljes értékű multivitaminok nem azok, melyeket a szintetikus vitamingyártók készítenek. Csak igazi, élelemből készült multivitamint fogyasszon, vagy készítse el maga.

Napi ivólevét sokféle friss organikus gyümölcsből és zöldségből, bogyókból, fűszerekből készítse, ez a legjobb módja a teljes értékű multivitaminok fogyasztásának. Nagy mennyiségű, frissen aktivált enzimhez és tápanyaghoz is hozzájut szervezete.

C-vitamin (3000-6000mg)

naponta, több dózisban
Ne aggódjon a C-vitamin túladagolása miatt. Ha nem bírja a gyomra, enyhe hasmenést kaphat. Ebben az esetben egyszerűen csökkentse a napi adagot 1.000-2.000mg-ra. A legtöbb embernél nem okoz problémát a napi 3000-6000mg. Bizonyos esetekben a 15.000-20.000mg sem ártalmas.  Hasmenés esetén csökkentse a bevitelt. A C-vitamin nagyobb mennyiségben erőteljesen savasít, ezért célszerű nátrium aszkorbát formában (szódabikarbónával keverve) fogyasztani. Egyszerre 300 mg 100%-ban felszívódik. 1.000 mg vagy nagyobb mennyiség egyszerre bevitelénél a felszívódás mértéke 30% körüli arányra csökken.

D-3 vitamin

Napfény és citrommal ízesített tőkehalmáj-olajból, 800-1200 IU naponta)
A téli hónapokban D3 vitamin vagy tőkehalmáj olaj segít a szükséges D-vitaminszint fenntartásában. Teljes fényspektrumú világítás segíthet a retina és bőr megfelelő D-vitaminhoz juttatásában. Növeli az immunitást, az agy látó endokrin rendszerén keresztül.

Az utóbbi időben megjelent tanulmányok szerint télen, felnőttnek naponta 3-5.000 IU D-3 vitamin szükséges. Keresse orvosát vagy kérjen D vitamin vértesztet, nehogy túladagolja a bevitelt. A D-vitamin zsírban oldódó, ezért nem távozik a szervezetből, mint a vízben oldódó vitaminok. Fontos tudnia a saját, megfelelő D-vitamin szintjét.

Cink

(25-50mg) naponta reggelivel és déli étkezéssel
A cink létfontosságú ásvány. A mezőgazdaságban alkalmazott termelési módszerek miatt szintje nagyon alacsony az étkezésben. Erőteljes immunrendszer javító tulajdonságokkal rendelkezik, különösen a rendszeresen bevitt szelénnel együtt. Legjobb étkezéssel egyidőben fogyasztani. Magában enyhe gyomorfájdalmat okozhat.

A cink a szelénnel együtt SOD (szuperoxid-diszmutáz enzimek) és GTP (Glutathione Peroxidase) anyagokat termel, a legerőteljesebb antioxidáns, öregedésgátló enzimek a szervezetben. A cink alapvető összetevője több, mint 300 enzimnek, melyek a sebek gyógyulásához, a termékenységhez, a proteinek szintetizálásához, a sejtek reprodukciójához, a látás megőrzéséhez, az immunrendszer megerősítéséhez és a szabad gyökök elleni védelemhez szükségesek. Határozottan az egyik olyan elem, melyből elégséges mennyiséget kell bevinnie. Néhány természetes forrása: húsok, tojás, tengeri halak, feketebab, búzacsíra, tofu.

Szelén

(200-250mikrogramm) naponta reggelihez és déli étkezéshez
A túlzott mértékben használt növényvédőszerek és a termőföld pihentetésének hiánya miatt a Föld lakosságának 2/3 része szelénhiánytól szenved. A szelén éltető elem és szükséges ásványi anyag.  Naponta cinkkel együtt kell bevinni. Nagyban javítja a szelén hatékonyságát, mivel mindkettő erősíti az immunrendszert. 2-3 darab paradió kb. 200 mikrogramm szelént tartalmaz. Kiváló, teljes értékű szelénforrás. Továbbá az élesztőgomba, a teljes értékű magvak és tengeri halak.

Komplex B-vitamin

(50-100mg)
A komplex B-vitamin minden ismert, vízben oldható vitaminra vonatkozik a C-vitamin kivételével. Ezek a B1-vitamin (thiamin), B2 (riboflavin), B3 (niacin), B5 (pantothensav), B6 (pyridoxin), biotin, B9 (folacin) és B12 (cobalaminok).

A komplex B-vitamin potenciális antioxidáns védelmet biztosít a szervezetnek és részben az agysejteknek, illetve a központi idegrendszernek. Ezek egy vitamincsalád részei. Akkor a leghatásosabbak, ha családként fogyasztják, ezért együtt kell bevinni, nem külön.

Felnőtteknek napi 50-100mg szükséges minden B-vitaminból, kivéve a B-12-t, melyből legfeljebb 1mg. Különleges esetekben más dózisban is lehetséges, például a niacin napi 2-3 grammos bevitele csökkenti a koleszterin szintjét, és kezeli a skizofréniát. 500mg B5-vitamin bevitele növeli a mentális és fizikai állóképességet. Legjobb B-vitamin források a hal, hús, szárnyasok, tojás, tej és tejtermékek.

Tartalomhoz tartozó címkék: hír