A JomTom webáruház a felhasználói élmény növelése érdekében cookie-kat használ. Webáruházunk használatával elfogadod a cookie-k használatát. Elfogadom
Menü

7 OK, AMI ALVÁSZAVARHOZ VEZETHET, ÉS ANNAK A KÖVETKEZMÉNYEI

Becslések szerint a népesség minimum egyharmada szenved álmatlanságban és küzd az alvászavarok okozta kellemetlenségekkel. Az álmatlanság lényege, hogy az alvás normál folyamata megzavart, a tartama megrövidült, aminek egyenes következménye, hogy nem vezet el a szellemi-fizikai állapot regenerációjához. A pihentető, jó alvás eredménye ugyanis a felüdülés, a szervezet munkabíró képességének visszanyerése.

 

Akkor beszélünk krónikus alvászavarról, ha legalább egy hónapja fennáll az elalvási, illetve átalvási képesség zavara, és ez együtt jár a napközbeni fáradtsággal, a teljesítőképesség csökkenésével, stresszel, aluszékonysággal.

 

Az alvászavarok kialakulásának leggyakoribb okai a következők:
 

1. testi betegségek, erős fájdalmak

2. allergia

3. gyógyszerek (béta-blokkolók)

4. élettani változások (menopauza, menstruáció, terhesség)

5. stressz, pszichés zavarok (depresszió,szorongás)

6. rendszertelen életvitel, környezeti tényezők

7. élvezeti szerek (alkohol, kávé, tea)

 

A kevés vagy nem megfelelő minőségű alvásnak következményei lehetnek. Kutatások foglalkoznak az alváshiány hosszú távú hatásaival, melyek eredményei arra utalnak, hogy a nem megfelelő minőségű vagy túl kevés alvás számos tünetet okozhat, és szerepet játszik a magasvérnyomás, az elhízás, a cukorbetegség kialakulásában is. 

 

A kialvatlanság miatt ugyanis:
 

- egyre fáradtabb és enerváltabb leszel

- csökken az alkalmazkodó-, és tűrőképességed

- gyakrabban jelentkezhet migrénes fejfájás, magas vérnyomás

- romlik a koncentrációs képességed - ez hátráltathat a munkában

- hangulatingadozások gyötörnek, türelmetlenné, ingerlékennyé válsz, 

- a szervezeted képtelen regenerálódni - felgyorsulnak az öregedési folyamatok 

- tartósan kimerült állapotba kerülsz 

- gyengül az immunrendszered működése - egyre gyakrabban kapsz el fertőző betegségeket

- megnő az édességek iránti vágyad, és idővel a testsúlyod is

 

Az alvás elősegítésére szerencsére be lehet vetni olyan étrend-kiegészítőket, amelyek rendszeres fogyasztása hozzájárulhat a pihentető, jó minőségű alváshoz.
Ilyen a GABA por, ami relaxáló és nyugtató hatása miatt oldja a stressz okozta feszültséget, javíthatja az alvásminőséget. Nagyon hasznos lehet az L-Glicin is, ami segítséget nyújthat az izomszövetek gyorsabb regenerálódásában.


 

Keresés