A JomTom webáruház a felhasználói élmény növelése érdekében cookie-kat használ. Webáruházunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát. Elfogadom
Termékek Menü

A kálcium valóban gyengíti a csontokat?

A kálcium valóban gyengíti a csontokat?

Számos tévhit kering, és szükséges tisztázni a két legfőbb félreértést is. Az első mítosz az, hogy az osteoporosist a kálcium hiánya okozza.

Egyre többen szenvednek vagy fognak szenvedni csontritkulásban.

A másik féligazság, hogy a kezeléshez csak biszfosphonat gyógyszerek, például Fosamax, Actonel, vagy Boniva alkalmas. Ez ez egyik legrosszabb stratégia az állapot kezelésére, mivel a gyógyszerek - bár növelik a csontsűrűséget - mérgek! Azért működnek a gyógyszerek, mert elpusztítanak bizonyos sejteket a csontokban, az osteoclastokat. Azokat a sejtek, melyek részei a természetes csontregenerálódási folyamatnak. Amikor a sejtek kihalnak, csak osteoblast marad, amely felépíti a csontokat. Ezáltal nagyobbak és sűrűbbek lesznek a csontok, de NEM erősebbek. Sőt, a gyakorlatban gyengébbé válnak, amely hosszabb távon megnöveli a csonttörés kockázatát.

A csontok dinamikusan változnak, a szervezet ereje folytán folyamatosan újraformálódnak. Ehhez szükség van osteoblastokra és osteclastokra, hogy eltűnjenek a régi csontok és újraépüljenek az újak.

Különösen asztma vagy autoimmun betegség esetén kerülendők a szteroidok. Nagyon kártékonyak a csontsűrűségre, növelik az csontritkulás kockázatát.

Étkezéssel az egészséges csontsűrűségért és erőért

Az egészséges csontozathoz a legfontosabb stratégia a megfelelő táplálkozás. A teljesen feldolgozott élelmiszerek olyan biokémiai és metabolitikus állapotot hoznak létre, melyek csökkentik a csontsűrűséget, ezért első lépésként kerülje el a feldolgozott élelmiszereket.
A jó minőségű, organikus, biodinamikus és helyben előállított étel természetes csontsűrűség növelő és csökkenti a csonttörés kialakulásának kockázatát. Különösen értékes élelem a hagyma, mely magas gamma-glutamyl peptid tartalmú. Általánosan elmondható, hogy fogyasszon sok friss zöldséget.

Általában aggodalmat kelt, hogy a magas protein tartalmú étkezés kálciumot választ ki a vizeletben. Az igazság az, hogy a legtöbb ember nagyon alacsony protein mennyiséget visz be étkezéssel, és a szervezetnek szüksége van arra, mivel az aminosavak részei a csontmátrixnak. Ha nem fogyaszt elégséges aminosavat, a szervezete nem képes erős, sűrű csontozat létrehozni. Fogyasszon sok magas protein tartalmú élelmet, így fűvel etetett csirke tojást és fűvel etetett állatoktól származó húsokat.

Egyetlen élelmet hagyjon el, a glutént, mely egy speciális protein nagyon sok magban, így a búzában, de tartalmazza az árpa, rozs, zab is. A gluténről kimutatták, csökkenti a csontok sűrűségét.

Előnyös táplálékkiegészítők

Az ételekkel együtt bevitt omega-3 zsírok nagyon hasznosak az egészséges csontozathoz. A legtöbb embernek szüksége van jó minőségű állati alapú omega-3 zsírra, melyhez a legjobb a bálna és lenolaj. Ugyanakkor, az omega-3 és omega-6 arány kiegyenlítéséhez csökkenteni kell a feldolgozott olajok fogyasztását.

A napraforgó, szója- és más hasonló olajok tele vannak omega-6 zsírokkal. A repce olajok egy része génmódosított repcéből készül, ezért kerülje ezeket.

Osteoporosis esetén a K2 vitamin fogyasztása ajánlott, melyről ismert, hogy növeli a csontok sűrűségét. A fermentált élelmiszerek, így a (szójából készült) netto a legmagasabb koncentrációban tartalmazza a K vitamint, és naponta több milligrammal járul hozzá a csontok egészségéhez.

Két kiegészítő létfontosságú a csontsűrűség és erős csontozat kifejlődéséhez

Érdekes módon nincs szükség sok D-vitaminra az osteomalacia (a csontok puhulásának kifejezése, melyet a hiányos csontásványosodást idézi elő, angolkór néven is ismert gyermekek esetén) elleni védelemhez. Ma már ismert a D-vitamin óriási szerepe, fontos a bőrnek a rendszeres napfényen tartózkodás - biztonságos mennyiségű napfényen - vagy biztonságos szoláriumból a szervezet számára optimális D vitamin szintjének eléréséhez.
Ha egyikre sincs lehetőség, akkor szájon át szedhető D3 vitamin formában kell bevinni. Ebben az esetben laborban méretni kell a szervezet D vitamin szintjét. Kb. 60ng/ml az optimális szint a csontok sűrűségéhez.

A második összetevő a megfelelő mozgás. A csontok felépülése dinamikus folyamat, ehhez elengedhetetlen a csontokat terhelő mozgás. Elképzelhető, hogy személyes tréner vagy terapeuta szükséges, akik specifikus gyakorlatokat tudni javasolni. Olyan gyakorlatok szükségesek, melyek a csontokat körülvevő izomzatot erősítik a karok és a csípő körül, ahol általában a legtöbb sérülés történik.

A kálcium hazugság

Dr. Robert Thompson orvos írt erről egy könyvet, "Kálcium hazugság" címmel. Számos betegséget gyógyított gyógynövényekkel és táplálkozáskiegészítőkkel, melyek sokkal kevésbé toxikusak, mint a gyógyszerek, mégis arra a következtetésre jutott, hogy a gyógyszergyártókhoz hasonlóan a tablettagyártó ipar is hazudik.
A könyvben olvasható, hogy hihetetlen mennyiségű pénz áramlik feleslegesen étkezéskiegészítőkre, melyeknek alig, vagy semmilyen előnyös hatásuk nincs. Számtalan esetben bebizonyosodott, hogy valójában rosszabbították az egészséget.

A könyv egyik fő mondanivalója, hogy a csontozat legalább 12 fajta ásványi anyagból áll, és ha csak kizárólag a kálcium a legfontosabb bevitel, az valószínűleg rosszabbítja a csontsűrűséget, sőt valójában megnöveli a csontritkulás kockázatát.
Dr. Thompson úgy véli, hogy a csontritkulás megelőzése érdekében a kálcium túlfogyasztása más ásványok hiányát okozza, felborul az ásványok egyensúlya, amely növeli a szívbetegségek, a vese- és epekő, az osteoarthritis, pajzsmirigy alul működés, kövérség és 2-es típusú cukorbetegség esélyét.

Érdekes módon azt ajánlja, hogy az egyik legjobb alternatíva a természetben előforduló ionos kiegészítő, mivel az ionos ásványokban fordulnak elő a legösszetettebb formában az ásványi anyagok. Úgy véli, mindenki számára szükségesek a nyomelemek, nem csak a kálcium. Az ásványi anyagokban hiányos termőföld miatt ezek nincsenek jelen az élelmiszerekben.

Feldolgozatlan só - a kálcium bevitelnél jobb alternatíva

Dr. Thompson úgy gondolja, hogy a feldolgozatlan só az ionos nyomelemek egyik legjobb forrása, amely felelős, hogy a szervezet számára sok fontos funkció működése folyamatos maradjon. Az egyik legjobb megoldás a jó minőségű só. A magas minőségű sók, így a Himalája só és a Holt-tengeri só is létfontosságú nyomelemeket tartalmaznak az ősi óceánokból, melyek nem mérgezőek.

A megfelelő nyomelem mennyiséget a modern mezőgazdasági gyakorlat miatt nagyon nehéz élelmiszerekkel bevinni a szervezetbe.

Tartalomhoz tartozó címkék: hír