A JomTom webáruház a felhasználói élmény növelése érdekében cookie-kat használ. Webáruházunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát. Elfogadom
Termékek Menü
0

Arthritis, csontritkulás, fogszuvasodás – hús, cukor

Arthritis, csontritkulás, fogszuvasodás – hús, cukor

Az arthritis, csontritkulás és fogszuvasodás legfőbb oka, hogy kálcium oldódik ki az ízületekből, csontokból és fogakból. Boron hiánya esetén két általánosan fogyasztott étel vezet a vér megnövekedett kálcium szintjéhez és a kálcium vizelettel távozásához. A hús és a cukor.

A hús ingerli a parapajzsmirigyet, hatására, a nagyon magas foszforszint miatt túl aktívan működik.  Számos üdítőital tartalmaz foszfort, magas mennyiségben. A megnövekedett parapajzsmirigy aktivitás miatt megnő a vérben a kálcium mennyisége, mely az ízületekből és csontokból válik ki. Vegetáriánusokhoz képest a húsevők átlagosan 2-4-szer több kálciumot veszítenek a vizelettel. Minél magasabb a hús és más állati protein bevitel, annál nagyobb a kálcium veszteség.

Hasonló a helyzet cukor esetén. A cukor lenyelése után a vér inzulin szintje emelkedik, vele együtt nő a kálcium szintje is. Normál inzulin válasszal rendelkező személyeknél 100 gramm cukor fogyasztás után a vizelettel távozó kálcium mennyisége megduplázódik. Azonban a legtöbb személynek gyengébb a cukor metabolizmusa, ezért az inzulin válasz hypoglycemia tünetként érkezik. Ebben az esetben 100 gramm cukor bevitele után 4-szer több kálcium távozik a vizelettel.

Nehezen hihető, hogy olyan magas kálcium veszteség esetén egészségesek maradnak az izületek.

Az ízületek egészsége szempontjából nagyon fontos tápanyag a magnézium, mennyiségét a parapajzsmirigy szabályozza. Ha a vérben megnő a kálcium szintje, a magnéziumé csökken, és viszont.
Növekvő magnézium bevitelnél csökken a kálcium távozása a csontokból és ízületekből. Megfelelő mennyiségű magnézium esetén a kálcium képes átvándorolni az ízületekbe és csontokba.

A gyakorlati tapasztalatok azt mutatják, hogy a túl magas kálcium bevitel rossz helyen történő meszesedéseket okoz. Sarkantyúk, vesekövek, ízületi merevedések és az érfal keményedése alakulnak ki.

Az eddigi ismeretek alapján jobban megérthetjük, miért hatástalanok a csontritkulás megelőzése érdekében javasolt általános orvosi tanácsok, a kálcium kiegészítők és tejtermékek fogyasztásának növelésére. A klinikai statisztikák azt mutatják, hogy a kálcium csontokból távozásának nincs felső határértéke.

A valós megoldás érdekében minimalizálható az állati hústermékek és cukor bevitele, növelendő a magnézium és boron. Kiegészítésként, menopauza idején a hormonális változások miatt D3 vitaminhiány is fennáll, megakadályozható ésszerű napozással.

A cukrok, különösen a fruktóz és háztartási cukor fruktóz része növeli a húgysav termelődését és a valószínűleg lebomló nukleinsavakat. A húgysav képződését az alkohol, különösen a sör növeli. A köszvényben érintett férfiak 95%-nál az egyik legáltalánosabb ok a sörfogyasztás.

A kávéban levő koffein és a tea theophyllin tartalma metilált purin. Nincs közvetlen kapcsolata a húgysav szintjével, azonban hozzájárulnak, hogy kálcium és magnézium távozik a szervezetből. 300 mg koffein, 3 csésze kávé. Megduplázza vizelettel távozó kálcium mennyiségét. Férfiaknál és nőknél is.

Tartalomhoz tartozó címkék: hír