A JomTom webáruház a felhasználói élmény növelése érdekében cookie-kat használ. Webáruházunk használatával elfogadod a cookie-k használatát. Elfogadom
Menü

[HOGYAN JELENIK MEG A SZORONGÁS?]

Neked is szokták mondani poénból, hogy “nyugodj meg, attól majd megnyugszol!”? Még ha ilyen könnyű lenne az egész!
Arról nem is beszélve, hogy sokan lekicsinyítik a szorongás problémáját: “ugyan már, ez nem nagy ügy, mindenki átélt már ennél jóval rosszabbat is!”
A szorongás igenis fontos ügy!

Mi a szorongás?
 

A félelem az megvan, ugye? Arra mindig tudsz felelni, hogy mitől félsz. A szorongás annyiban másabb, hogy nem tudod megnevezni a félelmed konkrét tárgyát. Egyszerűen megkörnyékez, majd ólomsúlyként nehezedik rád. Indokolatlanul izzad a tenyered, rád tör a gyomorgörcs, majd kiugrik a szíved, ott ül a gombóc a torkodon…
A szorongásnak van azonban némi pozitív oldala is, ami a túlélésünket szolgálja, pl. meg kellett tanulnia őseinknek, hogy jobb, ha nem packáznak a kardfogú tigrissel. Manapság van, akit hajt egy belső szorongás, és ezáltal hozza ki magából a legjobbat.

Gondoltad volna, hogy 3 éve a WHO 264 millióra becsülte a szorongókat a világon Mi a fene?! Erre már tényleg mondhatjuk, hogy szorongó világban élünk. A legtöbben a generalizált szorongástól szenvednek. Egyszerűen bármin képesek aggódni, ez pedig megbénítja a mindennapokat.
Ha legalább egy fél évig ezek némelyikét tapasztalod, akkor erős a gyanú erre a szorongásfajtára nálad: szinte mindig nyugtalan vagy és könnyen felhúzod magad, nehezen koncentrálsz, egy gombóc fészkelte be magát a torkodba, alvászavarokkal küzdesz, feszültek az izmok, indokolatlanul izzadsz, rád tör a légszomj, fáj a fejed és még a hasad is megy. Ezek egy napig sem kellemesek, nemhogy hónapokig.

Tudd, hogy nem vagy fegyvertelen a szorongás ellen! A mozgás nagyon sokat segíthet: séta, bringázás, futás, tánc, jóga stb. Ajánlják a relaxáció elsajátítását is. Ha a szorongás korlátoz a mindennapi tevékenységeidben, akkor ne késlekedj megkeresni pszichológust vagy pszichiátert, és ezt egy percig se szégyelld!

Emellett ajánljuk a magnézium-kloridot, ami támogatja a jobb minőségű alvást, enyhítheti a fájó izommerevséget, megemelheti a stresszel szembeni ellenálló képességet.

http://bit.ly/almatlansag_stressz

Keresés