A JomTom webáruház a felhasználói élmény növelése érdekében cookie-kat használ. Webáruházunk használatával elfogadod a cookie-k használatát. Elfogadom
Menü

ISMERED AZ ASZKORBINSAV EREJÉT?

Avagy a legismertebb antioxidáns, a C-vitamin nyomában...

Amikor vitaminpótlásról van szó, akkor legelőször neked is a C-vitamin jut az eszedbe. Nem véletlenül, hiszen igazi “nagyágyú” az immunrendszer erősítésében. De ezen túlmenően is sok olyan szervezetre gyakorolt pozitív hatással rendelkezik, ami miatt érdemes a pótlásáról gondoskodnod.

A kristályos C-vitamint először Szent-Györgyi Albert állította elő állati mellékveséből, majd növényi források után kutatva zöldpaprikából. Munkásságáért Nobel-díjat kapott.

L-aszkorbinsav (C-vitamin)
 

Melyek a C-vitamin élettani hatásai?

- Az egyik legfontosabb vízben oldható antioxidánsként közömbösíti az oxidatív szabad gyököket

- Védelmet nyújthat a rákkeltő anyagok hatásával szemben

- Segítheti a kalcium és a vas felszívódását

- Részt vehet a mellékvesekéreg hormonok szintézisében

- Szerepe lehet triptofán, lizin és prolin anyagcseréjében, és a szerotonin képződésben

- Részt vehet a koleszterin metabolizmusában

- Segítheti a kötőszöveti kollagén képződését

- Erőssé és rugalmassá teheti az erek falát

- Csökkentheti a trombózis-hajlamot

- Gyorsíthatja a fogíny, a csontok, és a fogak fejlődését, megújulását

- Segítheti a sebgyógyulást és a szövetek regenerációját

- Javíthatja az immunrendszer és a neuroendokrin rendszer működését

- Csökkenti a szív-, és érrendszeri megbetegedések kockázatát

- Enyhítheti az allergiás tüneteket

- Lassíthatja az öregedést

- Segíthet megelőzni a depressziót

- Csökkentheti a légszennyezés és a dohányzás káros hatásait

Az aszkorbinsav hiánya jellegzetes tüneteket okozhat:

- levertség, általános gyengeség, izom-. ízületi- és csontfájdalmak, légszomj, szívműködés zavara, gyakori fertőzések, bőr alatti bevérzések, fogínyvérzés, fogak meglazulása, fogínysorvadás, nehezen gyógyuló sebek, hámló, pikkelyes bőr, törékeny csontok, idegrendszeri zavarok, ingerlékenység.

 

Mennyi az aszkorbinsav javasolt napi bevitele?

Gyerekeknek:
- 14 év alatt: 45 mg 
- 14 év felett: 50-60 mg 

Felnőtteknek:
- 60-80 mg (dohányzás esetén 150 mg)

Terhes és szoptató anyák: 100-200 mg 

Fokozott fizikai igénybevétel, lázas-gyulladásos állapotok esetén nagyobb a szervezet C-vitamin igénye. A C-vitamin felszívódását segítheti bioflavonoidok, kalcium és magnézium jelenléte.





 

 

 




 

 

Tartalomhoz tartozó címkék: antioxidáns C vitamin hír

Keresés