A JomTom webáruház a felhasználói élmény növelése érdekében cookie-kat használ. Webáruházunk használatával elfogadod a cookie-k használatát. Elfogadom
Menü

Gyulladások, szív- és emésztési panaszok? Kendermag!

A kendermag a benne lévő összetevőknek hála védi az agy és a szív állapotát, nagyon erős gyulladáscsökkentő, valamint fehérje- és omega 3-6 forrás.

Évezredek óta termesztik a kendert, amit hosszú ideig haszonnövénynek tekintettek, és elsősorban a rostját használták fel: többek között kötelet, szövetet, de még építőanyagot is készítettek belőle. Később felfedezték virágának, levelének és szárának gyógyhatásait, legismertebb alkalmazása a szárított növény „elszívása” pipában, vagy cigarettának csavarva. Ebben az esetben különösen a benne található THC (tetrahidrokannabiol) kábító hatása érvényesül. Azt viszont tudni kell, hogy egyes fajok, így az ipari kender nem tartalmaz pszichoaktív összetevőket, amelyek a kender magjából teljesen hiányoznak.

Kendermag

 

A kendermag táplálkozási előnyei

Ezek a kicsi, barna, dió-szezámmag ízű magok teljes értékű fehérje forrásai, mind a 9 esszenciális aminosavat biztosítják. Különösen gazdagok az arginin aminosavban, amely jótékony hatással van a szív egészségére. Az aminosavak a fehérje építőkövei, és közülük 9-et a szervezetünk nem tud előállítani. Ezért fontos, hogy azt az ember az étrendjével biztosítsa. A kendermag egy remek növényi fehérjeforrás. 30 g magban közel 9,5 g fehérje található. Ez napi kb. 3 evőkanálnyi kendermagnak felel meg.

A kendermag további különlegessége, hogy egyedüliként a növények között, ideális, azaz 1:3 arányban tartalmaz omega-3 és omega-6 zsírsavakat. Ez azért rendkívül fontos, mert a modern táplálkozásra egyébként jellemző, túlzott omega-6 bevitel – ez akár az 1:30 arányt is elérheti –, összefüggésbe hozható az immunrendszer legyengülésével, a gyulladások kialakulásával, az elhízással, a rák, valamint a szív- és érrendszeri megbetegedések megjelenésével.

A kendermagban alacsony a telített zsírtartalom és nem tartalmaz transzzsírokat.

A kendermagok hántolt állapotukban is sok rostot tartalmaznak, 3 evőkanálnyi kb. 1,2 g rost forrása. Ha Te is minden nap elegendő rostot fogyasztasz, akkor azzal csökkented az étvágyadat, ami segíti a testsúlyod kordában tartását, stabilizálja a vércukorszintet, elősegítik a bél egészségét.

A kendermag lenyűgöző, mennyi vitamint és ásványi anyagot tartalmaz. Különösen gazdag a következőkben: E-vitamin, magnézium, foszfor, kálium, vas, cink és B-vitamin forrása.

 

A kendermag és az egészségügyi hatások

A táplálkozási előnyök mellett kutatások arra jutottak, hogy a kendermag fogyasztásához pozitív gyógyászati hatások is kapcsolódnak.

 

Védi a szívünket

A kendermag rendszeres fogyasztásával nagyobb eséllyel kerülhetjük el a szív- és érrendszeri betegségeket, ami elsősorban a koleszterinszintet csökkentő élelmi rostjainak, valamint esszenciális zsírsavjainak köszönhető. A kender megfelelő arányban tartalmaz omega 3 és 6 zsírsavakat: az omega-3 zsírsavak mérséklik a vérnyomást, és a vér hígításával gátolják a rögök kialakulását, ezáltal akadályozzák az érelzáródás kialakulását, megóvhatnak a szívrohamtól és a stroke-tól. Hasonló hatásai vannak az omega-6 zsírsavaknak, és különösen ezek egyik rendkívül ritka fajtájának, a gamma-linolénsavnak (GLA), amely hatékonyan csökkenti a káros LDL koleszterin szintjét, miközben a jótekony HDL koleszterin mennyiségét növeli. Ugyanakkor az omega-6 zsírsavak csak akkor védik az egészséget, ha nincsenek túladagolva, amire bevitelével nem kerülhet sor.

 

Gyulladáscsökkentő

A kendermagban található omega-3 mennyisége, valamint a magok egészséges omega-3 és omega-6 aránya együttesen segíthet csökkenteni a gyulladást. A kendermag gazdag linolénsavban (GLA), amely egy többszörösen telítetlen zsírsav, és szintén gyulladásgátló.

A gyulladáscsökkentés segíthet kezelni olyan krónikus betegségek tüneteit is, mint amilyen a 2-es típusú cukorbetegség, a metabolikus szindróma, ízületi gyulladás, szívbetegség, és azok a zsíros májbetegségek, amelyek nem az alkoholfogyasztás hatásaként alakultak ki.

 

Segíti az emésztést

A lehető legjobb arányban (4:1) tartalmaz vízben nem oldódó és oldódó rostokat. Előbbiek helyreállítják a helyes ürítést, megszüntetik a hasmenést és a székrekedést, míg a vízben oldódó rostok lassítják a cukor felszívódását, ezáltal megelőzik a vércukorszint étkezés utáni hirtelen megugrását, valamint fokozzák az emésztőnedvek, így az epefolyadék termelődését.

 

Javítja a bőr állapotát

Az atópiás dermatitis és a pattanások krónikus gyulladásból is származhatnak. A kendermag gyulladásgátló vegyületei javíthatják ezeket az állapotokat. Az akne kapcsolódhat az omega-3 hiányához, ezért a kendermag a pattanásos, aknés bőr kezelésében is hatékony lehet.

Egy 2018. évi kutatás feltárta az étrend-változásoknak a bőrbetegségekre gyakorolt ​​hatását. A szerzők bizonyítékokat találtak arra, hogy akik több omega-3-at vittek be a szervezetükbe, azoknak enyhültek a pattanásos tünetei. A kutatók azt is megjegyezték, hogy a növényi rostok hatékonyak lehetnek az atópiás dermatitis tüneteinek kezelésében. A kendermag gazdag növényi forrása mindkettőnek!

 

Enyhíti a reumás ízületi gyulladást

A rheumatoid arthritis autoimmun állapot. Az immunrendszert megtámadja a saját szöveteit, ami az ízületek gyulladásához vezet. Egy 2014 évi kutatás, amelyet emberi sejtekkel végeztek, arra jutott, hogy a kendermagolajnak reumaellenes hatása lehet.

 

Kendermag saláta

Hogyan használjunk kendert a konyhában?

Ha hiszed, hanem nagyon egyszerűen be tudod építeni a mindennapokba, otthon mi széles kőrűen használjuk már a kendert. Immunvédelem céljából csepegtetjük a RamHemp 10%-os CBD olaját minden nap. Salátába vagy a reggeli zabkásába szoktunk keverni a hántolt kendermagból, mert szeretjük a diós-szezámmagos ízét. Ebből nyugodtan megehetsz 2-3 evőkanállal is egyszerre. De zabkásába vagy turmixba kendermag lisztet is szoktam tenni, ami nagyon jól telít a rost tartalmának köszönhetően, így később leszek éhes. A liszt inkább emlékeztet a darált mákra.

Ajánlom Neked is, hogy próbáld ki otthon a kendert!

 

Kutatási eredmények, hivatkozások:

  1. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5938896/
  2. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0308814618307180?via%3Dihub
  3. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5938896/
  4. https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0378874114003511?via%3Dihub
  5. https://ods.od.nih.gov/factsheets/Omega3FattyAcids-HealthProfessional/
  6. http://www.skintherapyletter.com/dermatology/diet-change-treatment-skin-disease/
  7. https://link.springer.com/article/10.1007/s11745-015-4088-7

Keresés