A JomTom webáruház a felhasználói élmény növelése érdekében cookie-kat használ. Webáruházunk használatával elfogadod a cookie-k használatát. Elfogadom
Menü

Ingyenes szállítás

Konjak gyökér liszt (Ördögnyelv) - 100 g

Ár:
1.390 Ft
Készletünk állapota: RAKTÁRON
Várható szállítás: 2021. augusztus 05.
Átlagos értékelés: Segíts nekünk és mondd el mit tapasztaltál a termékről!
Egységár: 13.900,02 Ft/kg

A konjac egy ázsia területein honos gyógynövény. Magas keményítőtartalommal rendelkezik, sok benne a rost és kevés a kalória. Kiváló viszkozitású sűrítőanyag, ami bármilyen diétába, étrendbe beilleszthető. Mivel emészthetetlen rostokat tartalmaz és térfogatának 60x-ra képes duzzadni, tökéletes étvágycsökkentő étkezés előtt fogyasztva. Támogatja a súlyvesztést, ráadásul természetes módon csökkenti a koleszterinszintet mivel megköti az elfogyasztott zsírok egy részét.

Kérjük válasszon kiszerelést
Jelöld be azokat a kiegészítő termékeket, amiket még a kosárba szeretnél tenni!
Kendermag liszt - 500 g Kendermagliszt - 500 g
690 Ft
Menny.:db

Leírás és Paraméterek

Konjak gyökér liszt (Ördögnyelv) - 100 g


 

Fogyás és koleszterincsökkentés a konjac gyökérrel!

Az elhízás, a rostszegény táplálkozásból eredő székrekedés, a cukorbetegség, a magas koleszterinszint és a fokozott bélgáz képződés csak néhány korunk komoly, kellemetlen betegségei és tünetei közül. Te is érintett vagy valamelyikben? Vagy esetleg a bőröd egészsége szorul támogatásra? Ismerkedj meg a konjac por előnyös hatásaival!


 

Mi a konjac gyökér?

A konjac egy Kelet-Ázsia trópusi és szubtrópusi területein honos gyógynövény. Gumószerű gyökere magas keményítőtartalommal rendelkezik, sok benne a rost, viszont kevés a kalória. Őrölve élelmiszerek sűrítéséhez vagy térfogatának növelésére is használnak, de a hagyományos kínai orvoslásban is ismert alapanyag.

Nevezik glükomannának, ördögnyelvnek és még ezt is megspékelve leopárdkontyvirágnak is.

A konjac fő élettani hatásai:

  • megakadályozhatja a székrekedést
  • hozzájárulhat a sikeres fogyáshoz
  • segíthet csökkenteni a koleszterinszintet
  • redukálja az éhgyomri vércukorszintet

A konjac magas rosttartalma számos egészségügyi előnnyel jár. Hozzájárul a koleszterin és a vér glükózszintjének csökkentéséhez. A magas rosttartalmú étrend segíthet a bélmozgás szabályozásában, az aranyér megelőzésében, valamint a divertikuláris betegségek megelőzésében.

A divertikuláris betegség a modern ember emésztőrendszeri betegsége, s a 20. század óta a nyugati világ egyik leggyakoribb egészségügyi problémája. Kialakulása nagyrészt a nem megfelelő táplálkozásra vezethető vissza. Kellemetlen tünetei jellemzően 60 éves kor felett jelentkeznek. Fokozott rostbevitellel azonban ez az állapot megelőzhető.

A konjac liszt vagy más néven a konyak liszt, sok más néven ismert: kígyónövény, elefántlábgyökér, kontyvirág, országonként más-más néven ismert. A növény gyökeréből készül a sokrétűen felhasználható őrlemény. Helyettesíti a hagyományos liszteket, sűrítő, zselésítő, keményítő anyagokat. A liszt a konjac növény gumós gyökeréből készül, jó termésesetén a növény gumója több mint 25 cm átmérőjű is lehet. Leves, főzelék, puding, öntet, zselé készíthető felhasználásával. De kiválóan használható péksütemények és más édes tésztás pékárúk receptjeiben is. Fehér lisztes sütemények állagát könnyedén el lehet érni a konjac liszt alkalmazásával más glutén mentes termékekkel vegyítve. A receptek többségénél, mindössze néhány gramm felhasználására van szükség egy-egy étel elkészítéséhez.

Lássuk, mit állapítottak meg a kutatások a konjac 4 fő hatékonysági területén:


 

1. Konjac és a székrekedés

Egy 2008-as tanulmány megállapította, hogy segíthet a székrekedés megelőzésében. A kutatók kimutatták, az alacsony rosttartalmú étrendhez adott glükomannán növeli a probiotikus baktériumok mennyiségét a székletben. Ezenkívül 30%-kal serkentette a bélmozgást is.

 

2. Konjac és a fogyás

A rost rendszeresen fogyasztva hosszabb telítettségérzetet vált ki, így kevésbé valószínű, hogy az étkezések között enni vagy nassolni támad kedved. A konjac nem csak magas rosttartalmú, de kivételes vízkötő képességű is. Térfogatának 60-szorosára tud duzzadni, ezzel eltelítve a gyomrot.

Egy 2005-ös tanulmány szerint a glükomannán rostkiegészítő hozzáadása a kiegyensúlyozott, 1200 kalóriatartalmú étrendhez nagyobb súlycsökkenést okozott, mint az 1200 kalóriatartalmú étrend és a placebo. További rostkiegészítők hozzáadása az eredményt nem befolyásolta.

 

Hogyan járul hozzá a konjac a sikeres fogyókúrához?

A glükomannán vízoldékony poliszacharid révén több ponton is támogatja a testtömeg csökkenést:

  • Óriási vízmegkötő tulajdonsága révén fokozza a telítettség érzését. A glükomannán vizet von magához, megnő a térfogata, és ezáltal eltelíti a gyomrot és a beleket, jóllakottság-érzetet okozva
  • Serkenti a bélmozgásokat, ezáltal segíti a béltartalom mozgását, csökkenti az étel vékonybélben tartózkodásának idejét
  • Megköti a táplálékkal bejuttatott zsiradékok egy részét, és nem engedi felszívódni őket
  • Csökkenti a hirtelen vércukorszint-emelkedést, alacsony a glikémiás indexe
  • Gátolja a fogyókúra során gyakran kialakuló székrekedést

Nem lehet eléggé kihangsúlyozni, hogy a konjac kedvező hatásainak kialakulásához sok vizet kell fogyasztani!


 

3. Konjac és a koleszterin

Egy 2008-as vizsgálat szerint a konjac segíthet csökkenteni az összes koleszterint, az LDL koleszterint és a triglicerideket. Egyúttal csökkentette a testtömeget és az éhgyomri vércukorszintet is. A kutatók következtetései szerint a magas koleszterinszinttel élők kezelésének kiegészítéseként sikeresen alkalmazható.

Egy későbbi tanulmány megállapította, hogy a konjac csökkentette az LDL-t, és javasolta annak alkalmazását a szív- és érrendszeri betegségek kockázatának csökkentése érdekében.


 

4. Konjac és a cukorbetegség

Az imént már említett 2008 évi vizsgálat eredményei alapján a kutatók arra a következtetésre jutottak, hogy a konjac gyökér fogyasztása hatékony kiegészítő kezelés a cukorbetegek számára, ugyanis a glükomannán csökkentette az éhgyomri vércukorszintet is. Kevés szénhidrátot tartalmaz, glikémiás indexe alacsony.


 

Hogyan használd a konjac port?

A legfontosabb: a konjac port egy pici gyümölcslébe szórd bele és 2 kavarás után azonnal hajtsd fel! Simán szájba kanalazni tilos, mert fulladást okozhat! 

Naponta 4-8 g konjak őrleményt (2x1 teáskanál) gond nélkül ehetsz. Ha étvágy csökkentésre használnád, akkor étkezés előtt 15-30 perccel igyál meg 1 teáskanálnyit 0,5 dl folyadékban (azonnal hajtsd fel). Ha inkább kanalaznád akkor várj 1-2 percet, mert bezselésedik.

Illeszd be a mindennapi táplálkozásba!

Rostszegény a táplálkozásod, és szeretnél ezen változtatni? A későbbi, igen kellemetlen tünetek elkerülése érdekében már időben gondolni a megelőzésre. A konjac gyökér őrlemény fogyasztása egyszerű, és a felhasználói tapasztalatok valamint a szakirodalom szerint is gyors változást eredményez.

Rendeld meg a konjac őrleményt most a JomTom webshopjából!

Felhasznált irodalom:

https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/07315724.2008.10719681

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/15614200/

https://academic.oup.com/ajcn/article/88/4/1167/4650004

https://academic.oup.com/ajcn/article/105/5/1239/4569867

http://article.sapub.org/10.5923.j.ajdv.20130202.02.html

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S2212619815000054

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26492494/

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1002/jsfa.7571

Ezeket választották még

Vásárlói vélemények

Miért volt hasznos, miben segített a termék használata és miben nem?
Írja meg véleményét!

Ezek is érdekelhetnek

Címkék: elhízás ellen

Keresés