A JomTom webáruház a felhasználói élmény növelése érdekében cookie-kat használ. Webáruházunk használatával elfogadod a cookie-k használatát. Elfogadom
Menü

MIÉRT ÉRDEMES A MAGAS VÉRNYOMÁSSAL FOGLALKOZNI?

 

Találós kérdés: eleinte alig van tünete, mégis károsít. Évente hazai szinten is ezrek halnak meg a következményeitől mégsem vesszük elég komolyan. Néma gyilkosnak is nevezik, mi az? Igen, a magas vérnyomás! Senkit sem szeretnénk megrémiszteni, de ideje foglalkozni vele, hiszen ma már a fiatal életkor sem garancia arra, hogy nincs jelen a mindennapjaidban, idősebb korban pedig egyre nagyobb az esélye annak, hogy kialakul. Eheti posztjaink a magas vérnyomásról szólnak majd.

 

Mi a vérnyomás?
 


A szív folyamatos működését összehúzódási és elernyedési szakaszok jellemzik, ezek biztosítják a vér áramlását az érrendszerben. A keringô vér az erek falára folyamatosan különböző mértékû nyomást gyakorol, ezt nevezzük vérnyomásnak, ami mérhető. 

 

Mennyi az optimális vérnyomás értéke?

 

Tudományos kutatások által igazoltan az optimális vérnyomás felső határát 120/80 Hgmm értéken állapították meg. Ez az az érték, ami mellett a szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulásának veszélye minimálisra csökkenthető. Elgondolkodtató, hogy minden 20/10 Hgmm-es vérnyomás-emelkedés esetén megduplázódik a szív-érrendszeri megbetegedés kockázata. Ráadásul ha a magas vérnyomás mellett egyéb betegség is jelen van - cukorbetegség, vesebetegség -, akkor a kardiovaszkuláris kockázat még nagyobb. 

Magasvérnyomás betegségről akkor beszélünk, ha a vérnyomás tartósan eléri vagy meghaladja a 140/90 Hgmm értéket.

 

 

 

Milyen tünetei vannak a magas vérnyomásnak?

 

- visszatérő, általában reggel jelentkező fejfájás, ami lehet a tompa tarkótáji fájdalom, vagy halántéktáji lüktetés

- szédülés

- fáradékonyság, romló a koncentrálóképesség és egyensúlyérzék, 

- szapora szívverés 

- tompa mellkasi nyomás

- ok nélküli izzadás

- múló látászavar

 

A magas vérnyomás kialakulásának megelőzésében és az érfalak egészségének megőrzésében számos étrend-kiegészítő a segítségedre lehet. Ilyen a TAURIN is, ami egy olyan aminosav, ami kulcsfontosságú szerepet tölt be a szervezetünk működésében. Megfelelő szintjének fenntartásához - mivel a szervezeted nem képes előállítani - a táplálkozással kell gondoskodni. Taurint kizárólag állati eredetű élelmiszerek tartalmaznak.

Szintén jelentős szerepe lehet a megelőzésben a D-vitaminnak is.

 

 

Keresés