A JomTom webáruház a felhasználói élmény növelése érdekében cookie-kat használ. Webáruházunk használatával elfogadod a cookie-k használatát. Elfogadom
Menü

MIÉRT HASZNOSAK AZ OMEGA-3 ZSÍRSAVAK AZ AGY ÉS IDEGRENDSZER MŰKÖDÉSÉBEN?

 

Az Omega-3 zsírsavak olyan többszörösen telítetlen zsírsavak, amelyek az emberiség táplálkozásában mindig is jelen voltak, de még csak néhány évtizede ismerték fel a szervezet biológiai folyamataiban betöltött értékes szerepüket.

Az omega-3 zsírsavak nélkülözhetetlenek a szervezet számára, jótékony hatásaikat hiteles bizonyítékok támasztják alá. Eheti posztjainkban részletesen foglalkozunk táplálkozás-élettani jelentőségükkel, az agyra és idegrendszerre, a szív-és keringésre, illetve az inzulinrezisztenciára gyakorolt hatásaikkal.

 

A legfontosabb omega-3 zsírsavak az EPA és DHA (eikozapentaénsav és dokozahexaénsav), ezek a legnagyobb mennyiségben a tengeri halakban találhatóak meg, és a halolajok aktív összetevői. Meghatározó szerepe van még az ALA, azaz alfa-linolénsavnak is, ez főként növényi eredetű táplálékokkal juttatható be, például lenmaggal és diófélékkel. Az Omega-3 zsírsavak napi ajánlott fogyasztási mennyisége 2000-3000 milligramm, aminek alig egy nyolcadát visszük csak be.

 

 

Hatása az agyra és az idegrendszerre 

 

Kutatási eredmények igazolják a pozitív hatásait, hiszen agyunk egyik legfontosabb táplálékaként szerepet játszanak az idegsejtek közötti kommunikációs folyamatokban.

- megakadályozhatják a depresszió kialakulását, sokat javíthatnak a már depresszióban szenvedő betegek állapotán 

- lassíthatják az öregedést, kondícióban tartják a felnőtt agyat

- védőhatásuk lehet a Parkinson-kór kialakulásával szemben 

- segíthetik az agysérültek felépülését - megfelelő dózisban adagolva mérsékelhetik a szövetkárosodás nagyságát és csökkenthetik a memória romlását

- D-vitaminnal együtt alkalmazva jótékony hatásuk lehet az Alzheimer-kórra - segítenek az immunrendszernek megtisztítani az agyat az amyloid lerakódásoktól

- javíthatnak a gyerekek agyi működésén - könnyebben tanulnak és az értelmi képességeik is gyorsabban fejlődnek. Javíthatják a koncentrációt, a memóriát, a felfogóképességet, a feladatmegoldó- és problémamegoldó képességet

- serkentik a gondolkodásért és értelmi képességért felelős agyterületek működését

 

Gondoskodj te is az Omega-3 zsírsavak optimális mennyiségben történő beviteléről! Fogyassz rendszeresen halolajat!

 

Keresés