A JomTom webáruház a felhasználói élmény növelése érdekében cookie-kat használ. Webáruházunk használatával elfogadod a cookie-k használatát. Elfogadom
Menü

MIÉRT SZERETJÜK AZ L-GLICINT?


A glicinnel már rengetegszer találkozott a szervezeted, hiszen számtalan ételben ott van. Gyakori édesítőszer – amely görög eredetű nevéből is fakad: ‘édes’ –, ám ennél jóval több is rejlik benne...

Mi tehát a glicin?

Egy aminosav, mely a kollagén 35%-át építi fel, ezzel ő a kollagén-típusú fehérjék legnagyobb alkotója.

 

L-glicin por

 

Manapság már igen keveset kap belőle szervezetünk, hiszen hányan esznek rendszeresen az olyan kollagén-típusú fehérjét tartalmazó ételekből, mint például a kocsonya, pacal, körömpörkölt, csontleves?
Az elmúlt évtizedekhez képest sajnos már csak töredékét fogyasztjuk a korábban bevitt glicinnek.

Ingadozik a vércukorszinted?

A glicin visszafoghatja a glükóz negatív hatását, fokozhatja az inzulin szerepét és csökkentheti a magas vérzsírszintet, ami feltűnő jelenség a inzulinrezisztencia esetében.

Sokaknak jó hír lehet, hogy akár 6 órányi alvás glicinbevitellel sokkal pihentetőbb érzetet nyújthat, mint a bűvös 8 óra, de glicin nélkül. Ehhez elég lefekvés előtt 3 gramm glicin, mely felpörgetheti az elalvás idejét, kiiktathatja a túl korai ébredések esélyét, valamint a napközbeni álmosságot.

A glicint a testedzők is kiemelten kedvelik, mert pozitívan befolyásolja az izomépítést, megakadályozhatja az izomzat elvesztését, emellett gyorsabban regenerálhatja az izomszöveteket edzés után.

Ahogy feljebb olvashattad, a kollagént glicin is alkotja, tehát bőrünk összetevőiről van szó.
A kollagén glicin nélkül nem tudná csökkenteni a ráncokat, feszesíteni, hidratálni, fiatalítani a bőrt.

A glicin egyéb hatásai közül még érdemes tudnod, hogy méregtelenítőként is működhet a májban, csillapíthatja a gyomorpanaszokat, részt vesz a látás mechanizmusában. Emellett a kutatók szerint előnyös lehet epilepszia, hiperaktivitás, depresszió kordában tartása céljából.

Átlagosan napi 2-6 gramm glicin már kielégítő, ennél több viszont fáradtságot okozhat.
Természetes előfordulása a fenti ételeken kívül a további fehérjékben dúskáló tápanyagok: húsok, tejtermékek, halak.
Glicint
fogyasztani edzés vagy lefekvés előtt ajánlott.

Keresés