A JomTom webáruház a felhasználói élmény növelése érdekében cookie-kat használ. Webáruházunk használatával elfogadod a cookie-k használatát. Elfogadom
Menü

MIT CSINÁLJ AZ ENERGIAHIÁNNYAL PAJZSMIRIGY-ALULMŰKÖDÉSNÉL?

 

Nem jó betegnek lenni még akkor sem, amikor tudjuk, hogy az akut tünetek “csak” átmenetiek - azaz a kezelés hatására fokozatosan megszűnnek. Még aggasztóbb az a helyzet, amikor kiderül, hogy egy olyan krónikus megbetegedésről van szó, ami hosszú-hosszú időn át fennáll - hónapokig, évekig, élethosszig - és az életmódbeli és orvosi utasítások gondos és pontos betartásával tartható szinten. Ilyen a pajzsmirigy-alulműködés is, ami számtalan kellemetlen panasszal nehezítheti meg a mindennapjaidat.

 

A jelentős jódhiányt a pajzsmirigy már nem képes kompenzálni - lecsökken a hormontermelés, ami felnőttkorban jellegzetes tüneteket okoz. Ennek oka az, hogy az alapanyagcsere akár 50 %-kal is csökkenhet. Kialakulhat elhízás, lelassulhat a beszéd, a mozgás, a gondolkodás, emellett jelentkezhet fáradtság, rossz közérzet. A koncentrációs zavarok, az energiahiány, a teljesítménycsökkenés állandósulhat.

 

 

Mit tehetsz ellene? Energianövelő tippek: 

 

- Táplálkozz egészségesen - fogyassz minél több biológiailag aktív hatóanyagokat tartalmazó, jódban gazdag ételt (vörösáfonya, tojás, tej, joghurt, banán, aszalt szilva, tőkehal).

- Soha ne hagyd ki a reggelit!

- Aludj eleget - komolyan befolyásolja a másnapi teljesítményedet már az, ha csupán napi egy órával kevesebbet alszol. Alvás közben fontos hormonális változások mennek végbe szervezetedben, amelyek elengedhetetlenek az egészséged egyensúlyának visszaállításához, működéshez. 

- Mozogj rendszeresen még akkor is, ha alig érzel hozzá erőt és kedvet - a mozgás erősíti az izmokat, növeli a teljesítő- és tűrőképességet.

- Válj meg minden olyan rossz szokástól, ami mérgezi a szervezetedet - tedd tiltólistára a cukrot, a zsíros ételeket, a dohányzást, a koffeint, az alkoholt

- Csökkentsd a stresszt!

- Szervezd át az életed - ha rend van az életedben, akkor az energiaszinted is nő. Szabadulj meg a felesleges tárgyaktól - tarts rendet magad körül és a kedélyállapotod is javulni fog.

- Fogyassz jó minőségű táplálékkiegészítőket, mert ezek segíthetik a szervezeted egészséges működését. A napi fáradtság leküzdésében a Q10 koenzim, a D-vitamin és a B-komplex vitaminok mind támogathatnak.

 

A jódhiányos állapot megszüntetésének érdekében pedig alkalmazz Lugol-oldatot, ami hatékonyan segíthet a jód pótlásában.

 

Keresés