A JomTom webáruház a felhasználói élmény növelése érdekében cookie-kat használ. Webáruházunk használatával elfogadod a cookie-k használatát. Elfogadom
Menü

MIT TEHETSZ, HA A TÚLSÚLY MIATT FÁJDALMAS A MOZGÁS?

 

Elvileg nem vagy beteg, mégis - ahogy szokták mondani - “minden részed fáj”. Nehéz felkelni, elindulni, minden mozdulat keserves és ez csak egyre rosszabb és rosszabb a nap folyamán. Mire este az alvásra kerülne a sor, úgy érzed magad, mintha átment volna az ízületeiden és izmaidon egy úthenger. Vajon mitől lehet ez? 

 

Van túlsúlyod?

 

Ha igen, akkor már nem is olyan nehéz a fenti kérdésre a válasz. Ugyanis a fölös kilók nemcsak a közérzetet befolyásolhatja, hanem sokféle betegség kialakulásának is megnöveli a kockázatát (pl. szív- és érrendszeri megbetegedések, cukorbetegség, daganatos elváltozások stb.).

A túlsúly hatással van az ízületek állapotára is, hiszen minden plusz kiló, amit magadon cipelsz, megterheli azokat és gyorsítja az artrózisos (porckopásos) folyamatokat. Már 5 kilogrammnyi súlyfelesleg is 36%-kal növeli meg a térdízületi kopás gyakoriságát! 

Az egyenetlen túlterhelés miatt az ízület alkotóelemei károsodhatnak, ami egyre növekvő fájdalommal és mozgási nehezítettséggel jár. Ez nincs életkorhoz kötve, mert a túlsúly okozta ízületi bántalmak akár gyermek- vagy kamaszkorban is jelentkezhetnek. A gyermekkori elhízás is egyre gyakoribb, a fiatal felnőttek 40%-a pedig túlsúlyos. Az elhízás és a mozgásszervi betegségek között egyértelmű összefüggés van.

 

Mit tehetsz annak érdekében, hogy a túlsúly miatt ne alakuljon ki artrózis, derékfájás, arthritis, csontritkulás, izomfájdalom?

Kézenfekvő, hogy törekedni kell az ideális testsúly elérésére. Persze a súlycsökkentésbe sem lehet átgondolatlanul fejest ugrani, mert annak is következményei lehetnek. Tudatos életmódváltásra van szükség, ahol több oldalról is “támadást” lehet indítani a kilók ellen:

- fontos a megfelelően összeállított diétás étrend, ami minden tápanyagot, vitamint, ásványi anyagot és bioaktív hatóanyagot tartalmaz, amire a szervezetednek szüksége van - a csoda diétákat, amelyek gyors fogyást ígérnek felejtsd el

- fontos a megfelelő edzésterv mentén elkezdett mozgás - itt a fokozatosságra kell hangsúlyt fektetni, ellenkező esetben még jobban túlterhelődnek az ízületek

 

Túlsúllyal és ízületi problémákkal küzdesz? Akkor itt az ideje, hogy lépésről-lépésre változtass ezen!

 

Keresés