A JomTom webáruház a felhasználói élmény növelése érdekében cookie-kat használ. Webáruházunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát. Elfogadom
Termékek Menü
0

Mosópor: amiről a reklámok hallgatnak

2015-09-14 11:21:53
Mosópor: amiről a reklámok hallgatnak

Tudja-e mitől babapopsi puhaságú a törölköző? Állítólag az öblítőtôl. A puhaságnak és illatnak azonban ára van: 20 százalékkal csökken a textília nedvességfelvevő-képessége. A törlőrongyok, törölközők, pelenkák, fehérneműk illatos öblítése így többet árt, mint használ.

mosódióhéjTudja-e, hogy a "bio" mosóporok enzimtartalma 60°C feletti hőmérsékleten lebomlik még azelőtt, hogy a fehérje- és szénhidrát foltokat eltávolítaná.

Fehérítőszerként leggyakrabban nátrium-perborátot használnak, melynek fehérítő hatása 60°C felett érvényesül a legjobban. A felszabaduló oxigén roncsolja a vér-, bor-, és gyümölcsfoltokat, elpusztítja a kórokozókat, tehát fertőtlenít is. 60°C-nál hidegebb vízben fölösleges használni, mert fehérítő hatása kihasználatlan marad.
 

Tudja-e, hogyan működnek az optikai fehérítők?

Elnyelik az ibolyántúli sugárzást, és kék fényt bocsátanak ki. Ezzel kioltják a fehérneműk sárgás színárnyalatát. A ruha ragyogó fehérnek látszik, ami nincs összefüggésben tisztaságával. Alkalmazásuk teljesen felesleges.
ó
Ha végigmennénk UV lámpával a lakásunkon, láthatnánk merre szóródott szét az optikai fehérítő, amely nehezen lebomló kemikáliából áll, hatása kiszámíthatatlan.
 

Mindössze néhány nagy vegyiüzem van...

Tudja-e, hogy a kozmetikai és háztartási vegyi áruk, így a samponok, hajzselék, szappanok, desodor, samponok, illetve a mosóporok is, szinte ugyanazon kémiai alapanyagokból készülnek. Ezeket Európában csak néhány nagy vegyi üzemben gyártják. A technológia és gépek is szinte teljesen azonosak. A kozmetikai vagy egyéb vegyi áruk, tisztítószerek esetében a különbség csak a koncentrációban van, azaz, hogy melyikbe mennyi hatóanyagot és mennyi ballasztot, hígítást, stb tesznek.
Az olcsóbb termékek kisebb, a drágábbak nagyobb koncentrációval rendelkeznek.
Ugyanez igaz a mosóhatású, illat, illetve egyéb anyagokra is.
A tényleges különbség, a csomagolás, a reklám és a tervezett árrés, azaz a profit.

Valószínűleg Ön is elhitte a fehér köpenyes, hiper laboratóriumos, extra tudományos maszlagoknak. Pedig a módszer egyszerű. Ami olcsó abból több kell, a drágábból kevesebb, ugyanannyi ruha kimosásához.

Tévhit, hogy kizárólag a reklámokból ismert, állítólag tökéletes végeredményt biztosító illatszerekkel lehet csak eltávolítani a szőnyegből, ruhákból a foltot.

Gondolt-e már arra, mennyiben változtatná meg az életvitelét, ha időt, rengeteg tárolóhelyet, és még több pénzt tudna megtakarítani? Ehhez egyetlen lépést sem kell tennie. Próbálja ki!

 

Tartalomhoz tartozó címkék: hír