A JomTom webáruház a felhasználói élmény növelése érdekében cookie-kat használ. Webáruházunk használatával elfogadod a cookie-k használatát. Elfogadom
Menü

NEM TUDSZ ALUDNI? MIT TEHETSZ AZ ALVÁSZAVAROK ELLEN?

Az alvászavarok krónikussá válását minden lehetséges eszközzel meg kell akadályozni, hiszen nagymértékben rontják a közérzetedet, a teljesítményedet, ráadásul hozzájárulhat más, súlyos betegségek (magas vérnyomás, cukorbetegség) kialakulásához. 

 

Hogyan lehet az alvászavarokat kezelni?

Sok esetben elegendő egy kis odafigyelés, és bizonyos étrend-kiegészítők rendszeres fogyasztása.

 

 

Nézzük, mit tehetsz a pihentető alvás érdekében!

 

- Tedd hatékonyabbá a stressz-kezelést! A stressz - bármennyire is szeretnénk - de elkerülhetetlenül jelen van a mindennapokban, ezért meg kell tanulni a vele való együttélés - a rugalmas alkalmazkodás mikéntjét.

- Engedd el a problémákat! Próbálj meg elfelejteni mindent, ami a munkával kapcsolatos. Eleinte ez nem lesz egyszerű, de hidd el, azzal semmilyen munka nem lesz elvégezve, ha még este is zakatolnak a gondolataid.

- Száműzd a hálószobádból a mobiltelefont, tévét, laptopot, vasalnivalót, hazavitt aktákat! 

- Teremtsd meg a nyugodt alvás feltételeit! Ide tartozik a kényelmes ágy, sötétség, csend, nyugalom, ideális hőmérséklet, kényelmes pizsama - egy pohár víz az ágy mellett, arra az esetre, ha megszomjaznál. 

- Lassulj le lefekvés előtt! Sétálj a friss levegőn vagy ülj ki a teraszra, és csak úgy merengj a sötétben. Hallgass nyugtató zenét, alkalmazz tudatosan lazítási technikákat: progresszív izomrelaxációt, autogén tréninget. Tanítsd meg a szervezetedet lelassulni. 

- Ne terheld túl a gyomrod! Nem ajánlott sem üres, sem túlterhelt gyomorral aludni térni. A vacsorád legyen kis mennyiségű, és könnyen emészthető.

- Meditálj! Az elme lecsendesítése csökkenti a szorongást, oldja a stresszt, segít ellazítani a testedet.

- Ne akard mindenáron kikényszeríteni az alvást! A görcsös próbálkozás elűzi az álmot.

- Fogyassz rendszeresen olyan étrend-kiegészítőket, amelyek a tapasztalatok alapján segíthetik a stressz okozta feszültség leküzdését, és segíthetnek az elalvásban és szervezeted regenerációjában. Ilyen a GABA por, és az L-Glicin.

 

Az alvás nélkülözhetetlen - a mentális és testi egészséged záloga, nem lehet, és nem is szabad “spórolni” vele! 


Keresés