A JomTom webáruház a felhasználói élmény növelése érdekében cookie-kat használ. Webáruházunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát. Elfogadom
Termékek Menü

Salzburgtól 7 kilométerre. Beszámolóm, 3. rész, május második fele

Schramm Tamás
2016. 05. 27. 12:15:42

Olvastam az interneten, hogy Salzburgban vasárnaponként van bolhapiac. Az ottani magyarok azt írták, hogy autós mélygarázsba veszélyes kerékpárral menni, ezért úgy gondoltam, hogy előzetesen megnézem a helyet.

Bolhapiac, határátkelés kerékpárral

Kerékpáromra ültem, pár perc múlva elértem a Saalach folyót, ami Németország és Ausztria között a természetes határ. Az autóúthoz közelítve mindkét irányban kerékpárosok hadát láttam. Nosza, elgurultam a katonai és rendőrségi autók mellett, majd elindultam Salzburg felé. A második körforgalom után megtaláltam a bolhapiac helyét, ami az utca szintjén egy diszkont áruház parkolója.

Előtte láttam egy táblát, ami mutatta, hogy Salzburg belvárosa 6 km-re van. Délután 4 óra lehetett, jó meleg volt. Bekapcsoltam telefonomban a gps-t és a műholdas térképen figyeltem, merre járok. Kb. fél óra múlva elértem a vasúti sínek melletti kerítést, néhány perccel később a Salzach folyó partját. 3-4 perccel később a belváros bejáratánál lezártam a kerékpárt egy parkolóban.

1-1,5 órát sétáltam az óvárosban és a folyóparton. Utána visszaindultam. Mértem az időt, kényelmesen tekerve, 51 perc múlva érkeztem a lakáshoz. Másnap elmentem a bolhapiacra. Ruhák, cipők, poharak, tányérok, műszaki termékek tömege.

Rendkívül sok és jó minőségű kerékpáros út van mindkét településen. A nagyobb csomópontokban az autópálya mellett és alatt folytatódik az út. Salzburgban a Salzach folyó mindkét oldalán végig kerékpáros sáv van kijelölve. Gyakorlatilag bárhová el lehet jutni kerékpárral.

Azóta megtudtam, hogy Freilassingban minden szerdán és szombaton van bolhapiac. Ezen kívül minden településnek van facebook közössége, ahol a feleslegessé vált árut hirdetik.

Elektromos energia

Utólag derült ki, hogy a legdrágább „zöld” szolgáltatót választottam. A megajánlott éves 1.500 kWh felét biztosan elhasználom. Az elszámolást követően, a várhatóan jelentős különbözetet visszautalják.
Zöld elektromos energia szolgáltatók

Internet

Mikrohullámú, és kábelszolgáltatás (100 Mbps sebességig), ADSL és VDSL 16-25 Mbps sebességig rendelhető. Számomra elegendő a kábelnet 10 Mbps csomagja. Wifi kapcsolattal vibert is tudom használni.
Internet szolgáltatók listája Freilassing

Mobiltelefon

Szolgáltatóm május 31-ig érvényes díjai kezdenek hasonlítani az osztrák árakhoz.
2 Gb mobil internet, 400 perc hívás vagy sms bármelyik német hálózatba, 100 perc roaming, EU-n belül, havi 2.200 Ft, a 2. évtől havi 3.100 Ft, 2 éves hűségszerződéssel. Havi felmondási lehetőséggel 3.400 Ft.
Szolgáltatóm és a csomag

Hazafelé

Pénteken 40 éves középiskolai osztálytalálkozóm lesz, és több félbehagyott munka vár otthon, ezért gondoltam, hogy csütörtökön kora délután érkezem haza. Szerdára terveztem az indulást, de nem kaptam kedvezményes vonatjegyet. Több hirdetésben keddre és szerdára autós utitársat kerestek Salzburgból Budapestre. Az autós randevút szerda 15,30-ra beszéltem meg facebook oldalon. 14,30-kor vonattal átmentem Salzburgba, majd 15,20-kor elsétáltam a találkozóra helyére. 20 percet vártam, hiába. Mérgesen visszasétáltam a salzburgi pályaudvarra, ahol ingyenes a wifi. Megkerestem facebook oldalon a hölgy osztrák telefonszámát. 3. csörgésre felvette a hivást. Már elindultak, de visszajön 5 percen belül. Kiderült, hogy összetévesztett egy másik fickóval, aki lemondta az utazást, mert csütörtökön mégis dolgoznia kell.

Szerdán, a facebook csoportban egy hölgy sütit kínált a csütörtöki ünnepre. Gyors gugli kereséssel tudtam meg, hogy Bajorországban és Ausztriában csütörtökön ünnep van. Ilyenkor az emberek egy nap szabadsággal 4 napos pihenőt tarthatnak.A Salzburg-Bécs autópálya mindhárom sávja telített volt, de 130-as tempóval lehetett haladni. Bécs előtt és után két baleset miatt 10 km/órás sebességgel araszolt mindhárom sáv. A tervezetthez képest bő 1 órás késéssel, 22,30-ra értünk Budapestre.

A következő részekről
- a két város és a környék utazási lehetőségeit és a kedvezményeket foglalom össze.
- minden hónapban 1 hosszú hétvégén ajándék szállást kínálok
- beszámoló új vállalkozásom indításáról