A JomTom webáruház a felhasználói élmény növelése érdekében cookie-kat használ. Webáruházunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát. Elfogadom
Termékek Menü
0

Spirulina összetevői

Spirulina összetevői

Ha a táplálkozás során egy óra időtartam alatt bevitt élelmiszerek nem tartalmazzák együtt mind a 9 esszenciális aminosavat, akkor a proteinek helyett hő (kalória) keletkezik. Így végzi szinte az összes táplálkozáskiegészítő, multivitamin, kapszula. A spirulina tartalmazza mindet.

Spirulina proteinek

A spirulina 65-71% proteinből áll, melyek biológiailag teljesek. Ez azt jelenti, hogy megfelelő arányban tartalmazza mind a 9 esszenciális aminosavat. A legtöbb növényi étel nem teljes értékű, mivel hiányzik belőlük egy, vagy több aminosav.  A szervezetnek, saját működési problémáinak kijavításához, proteint kell előállítania. Ehhez csak úgy juthat, ha az elfogyasztott élelemben egyidejűleg minden protein összetevő jelen van. Ha ez nem teljesül, a bevitt aminosavak elvesznek.

Megfelelő protein bevitele esetén is előfordulhatnak emésztési problémák, ami akadályozhatja az összes összetevő emésztését. A spirulina olyan formában tartalmazza a szükséges aminosavakat, melyek ötször könnyebben emészthetők, mint a hús vagy a szója protein.

ISOLEUCIN

Az optimális növekedéshez, az intelligencia fejlődéshez és a nitrogén egyensúlyának fenntartásához szükséges. A szervezet más, nem esszenciális aminosavak létrehozásához is használja.

LEUCIN

Stimulálja az agyműködést, növeli az izomzat energiaszintjét.

LYSIN

Felépíti a vér antitest blokkolását, erősíti a keringési rendszert és fenntartja a természetes sejtnövekedést.

METHIONIN

Létfontosságú lipotropic (zsírt és lipideket metabolizáló) aminosav, fenntartja a máj egészségét. Antistressz tényező, nyugtatja az idegeket.

PHENYLALANIN

A pajzsmirigy számára szükséges, mely thyroxint termel és stimulálja a metabolizmust.

THREONIN

Javítja a bélműködést, és az emésztési hatékonyságát.

TRYPTOPHAN

Megnöveli a B-vitaminok hasznosítását, fokozza az idegek egészségét, és javítja az érzelem stabilitását. Nyugalomérzetet biztosít.

HISTIDIN

Erősíti az idegpálya kapcsolódást, különösen a hallószervekben.
Süketség esetén az állapot visszafordításában használják.

VALIN

Serkenti a mentális teljesítményt és az izmok koordinációját.

Spirulina nem esszenciális aminosavai

A spirulina a 11 nem esszenciális aminosav közül 9 fajtát tartalmaz. A "nem-esszenciális" kifejezés nem azt jelenti, hogy ezekre az aminosavakra a szervezetnek nincs szüksége. Inkább azt jelzi, hogy ha szüksége van rá, a szervezet képes előállítani őket, amennyiben megkapja a megfelelő élelmiszer összetevőket. Kétségtelen, hogy a szervezetet sokkal jobban szolgálja, ha ezeket a kitűnő protein összetevőket készen és teljességében eléri a bevitt élelemmel együtt, mivel minden aminosavnak jelen kell lennie ahhoz, hogy a sejt enzimeket, proteineket, hormonokat és kémiai anyagokat, illetve a metabolizmushoz szükséges összetevőket elő tudja állítani. Szervezetünk biokémiai elemek ezreiből áll, és működik.

ALANIN

(5,82%) Erősíti a sejtfalakat.

ARGININ

(5,98%) Fontos a férfiak szexuális egészségéhez, az ondófolyadék 80%-a arginin.
Segíti a vér méregtelenítését.

ASZPARTÁMSAV

(6,34%) Segíti a szénhidrát sejtenergiává alakulását.

CYSTIN

(0,67%) Segíti a hasnyálmirigy egészségét, amely stabilizálja a vércukrot és a szénhidrát metabolizmust. Használják néhány típusú ételallergia és intolerancia csillapításához.

GLUTAMINSAV

(8,94%) A glükózzal együtt az egyik alapvető agysejt tápanyag. Az alkohol iránti vágy csökkentésére használják, stabilizálja a mentális egészséget.

GLYCIN

(3,5%) Elősegíti a sejtek energia és oxigén felhasználását.

PROLIN

(2,97%) A glutaminsav előanyaga.

SERIN

(4%) Segíti a fül idegrostok zsíros védőburkának létrehozását.

TYROSIN

(4,60%) Lassítja a sejtek öregedését, elnyomja a hypothalamus éhségközpontjának működését. A phenilalaninből képződhet. Szerepet játszik a haj és a bőr megfelelő színének kialakításában, illetve a napégés elleni védelemben.

Spirulina ásványi anyagai

Bár a proteinek az élet építőelemei, nagyon sok nyomelem komoly hatással van egészségünkre és a szervezet metabolizmusára.

A spirulina esszenciális ásványi anyagokat és nyomelemeket is tartalmaz, melyeket növekedése során nyel magába, könnyen felszívódó formában:

KÁLIUM

(15,400 mg/kg) Az egyik legfontosabb ásványi anyag, szabályozza a szervezet elektrolit szintjét. Hiánya szívbetegséget, magas vérnyomást, mellékvese kimerülést és izomsorvadást okozhat.

KALCIUM

(1,315 mg/kg) A szervezetben legbőségesebben található anyag, különösen fontos a csontok és fogak egészségéhez, de szerepet játszik, az izmok idegpályájáinak ingerületátvitelében. A spirulina körülbelül annyi kalciumot tartalmaz grammonként, mint a tej.

CINK

(39 mg/kg) Több, mint 30 létfontosságú enzim reakciójához szükséges ásványanyag.
Kiemelkedő hatása van a mentális egészségre, a bőrtónusra, a prosztata funkcióra és az öngyógyító képességre.

MAGNÉZIUM

(1,915 mg/kg) Hiánya izomgörcsöket, így szívrendellenességet is okozhat.
Elősegíti a B és C vitaminok, illetve a protein beépülését.

MANGÁN

(25 mg/kg) Aktiválja az enzimrendszert, a cinkkel együtt. Elősegíti a neurotransmitter acetylcholin működését, és a vér cukor szintjének stabilizálását.

SZELÉN

(0,40 ppm) Eredetileg mérgező nehézfémnek gondolták, ma már tudják, hogy szükséges az egészséghez. Lassítja az öregedést, csökkenti a veszélyes oxidációt, a szabadgyökök képződését és a rákkeltő anyagok mérgező hatását. Hatékonyabbá teszi a szívműködést.

VAS

(580 mg/kg) Elősegíti a hemoglobin, az oxigént szállító vérpigmentek képződését, melyek az egészséges vörösvérsejtekben találhatók. A vashiány a várandósság ideje alatt a leggyakoribb.

FOSZFOR

(8,42 mg/kg) Az emberi szervezet második legfontosabb ásványa, gyakorlatilag minden egyes sejtben megtalálható. A kalciummal együtt hat, fenntartja a csontsűrűséget. Elősegíti a szénhidrátok és a B-vitaminban található niacin és riboflavin emésztését.

Spirulina vitaminok

A spirulina számos vitamint is tartalmaz, melyek minden élő szervezet számára szükségesek a metabolizmus folyamatában.

PYRIDOXIN, vagy B6

(3 mg/kg) Szerepet játszik a protein lebontásában és beépülésében. Védi a szív egészségét, stabilizálja a női hormonszinteket. Dr. Carl Pfeiffer bizonyította, hogy a B6 vitamin a cinkkel együtt képes a skizofrénia néhány formáját gyógyítani.

BIOTIN

(0,4 mg/kg) A szénhidrát metabolizmusa során, a biokémiai reakciók közben keletkező szénmonoxidot szállítja. Co-enzimként is működik, a B-vitamin komplexum feldolgozása során. A nyers tojásfehérje és néhány nyers hal elpusztítja a biotint.

COBALAMIN vagy B12

(2 mg/kg) Az összes vitamin közül ezt tudja a legnehezebben megszerezni a szervezet növényi forrásból. A spirulina nagyon gazdag ebben a ritka vitaminban, 250%-kal többet tartalmaz, mint a marhamáj, melyről régebben azt gondolták, hogy a leggazdagabb természetes forrás. Egy adag spirulinával könnyedén túllépi a napi 1,5-3 milligramm ajánlott fogyasztást. A B12 hiánya vészes vérszegénységet, az idegek degenerációját, korai szenilitást, kövérséget és mentális betegségeket okoz, mely skizofréniával is járhat.

PANTOTÉNSAV

(11 mg/kg) "Stressz" vitamin, melyet a mellékvese használ a koleszterinnel és C-vitaminnal együtt a kortizon és más szteroidok előállítására, válaszként a fizikai és mentális stresszre. Hiánya erősíti az allergia érzékenységet, a fertőzéseket és a degeneratív betegségeket, mint az arthritis és a reuma. A fekélyeket és a hypoglycemia kialakulását is vitaminhiánnyal hozzák összefüggésbe.

FOLSAV

(0,5 mg/kg) Létfontosságú a a vörösvérsejtekben a megfelelő hemoglobin képződésében.
Hiánya visszamaradó növekedést, bőrpigment betegségeket, korai őszülést okoz.

INOSITOL

(350 mg/kg) Életfontosságú lipotropikus élelem, amely fenntartja a máj egészségét, és segíti a rákkeltő méreganyagok lebontását, különösen a női hormonok feleslegét. Normalizálja a vér koleszterinszintjét. A máj cholint, inositolt használ a lecitin előállításához. A szervezet számára az inositol a második legfontosabb vitamin, a niacin után. Tanulmányok jelezték, hogy az inositol a biotinnal csökkenti a hajhullást.

NIACIN

(118 mg/kg) Nikotinsavként és niacinamid néven is ismerjük. Utóbbiak alternatív formulák, a niacin a lényeges a testi egészséghez. Dr. Abram Hoffer skizofrén eseteket teljesen kigyógyított a niacin használatával. Hatásos koleszterinszint csökkentő.

RIBOFLAVIN vagy B2

(40 mg/kg): A legáltalánosabb vitaminhiányt okozó, hályogot, látási problémákat, vizesedő szemeket és kezelhetetlen ekcémát okoz.

THIAMINE vagy B1

(55 mg/kg) Az étkezéssel bevitt szénhidrát lebontásának co-enzime. Fenntartja a vér glükóz szintjét. Hiánya gyengeséget, szívkárosodást, hasi problémákat, rossz oxigénellátást, erős hiánya halált is okozhat; a kritikus mérgezés a nem feldolgozott szénhidrát részekből keletkezik.

TOCOPHEROL vagy E-vitamin

(190 mg/kg) A spirulina grammonként több E-vitamint tartalmaz, mint a tiszta búzacsíra grammonként. Ez a vitamin védi a szívet és a keringés egészségét, segíti a sejtek oxigénellátását, így óvja a szervezetet az öregedés ellen.

Spirulina karotinok

A növényi élelmiszerek néhány anyaga nem valódi vitamin, csak előanyagot biztosít a szervezet számára, melyből az képes a megfelelő vitaminokat létrehozni. A spirulina ilyen formájú összetevője a karotin. Ebből lesz az A-vitamin.

Az A-vitamin elő állapotban csak állati élelmiszerekben található, például a májban. Az A-vitamint ebben a formában sokszor a mérgezéssel és túladagolással hozták összefüggésbe, mivel zsírban oldódik, és nem teljesen ürül ki a szervezetből.

Ezzel ellentétben a növényi élelmiszerekben lévő karotin komplexumból csak a szükséges mennyiség alakul át A-vitaminná, minimalizálva a mérgezés veszélyét. A spirulina és más algák elsődleges A-vitamin elő anyagok - alga karotinok, melyek a hal májban keletkeznek és koncentrált A-vitamint tartalmaznak.

A spirulina sárga/narancs cryptoxanthin és béta-karotin pigmenteket tartalmaz, melyekből az A-vitamin képződik. Két karotin egység alakul át egy komplett A-vitamin egységgé, amikor a szervezet igényli. A spirulina 4.000 mg/kg karotint tartalmaz az alábbi formában:
Alpha-caroten - nyomokban
Beta-caroten - 1,700 mg/kg
Xanthophylis - 1,000 mg/kg
Cryptoxanthin - 556 mg/kg
Echinenone - 439 mg/kg
Zeaxanthin - 316 mg/kg
Lutein - 289 mg/kg

Spirulina enzim pigmentek

Bár a spirulina proteinjei, ásványi anyagai és vitaminjai kitűnőek, a miniatűr organizmus biokémiai szempontból fontos pigmentekben is gazdag. Pigmentek nélkül az organizmusok nem képesek szintetizálni a metabolizmus egyensúlyához szükséges enzimek sokaságát.

Klorofill

A spirulina legjobban látható pigmentje a klorofill, a zöld molekula, amely a leggyakoribb a növényekben. Ionokat bocsát ki, ha a napfény energiája éri. Ezek a szabad ionok stimulálják a biokémiai reakciót, mely létrehozza a proteineket, vitaminokat és cukrokat. A klorofillt néha "zöld vér" néven is említik, mert hasonló az emberi vérben található hemoglobin molekulához.
Valójában mindkettő közel hasonló molekuláris struktúrából épül fel, ezeket pyrrol gyűrűnek nevezik, és kémiai nevén "porphyrin pigment" néven ismerik a tudósok. A különbség, hogy a klorofill magja egy magnézium molekulát, a hemoglobin egy vas molekulát tartalmaz.
A magnézium zöld színt ad a klorofill molekulának, és szerepet játszik más anyagok előállításában, míg a vas vörös színt ad a hemoglobinnak, és a porhyrin molekula funkcióját megváltoztatja az anyag keringetésére és lebontására.
A klorofill gyorsítja a sérült májsejtek regenerálódását, és az erek tágításával növeli a vérkeringést az összes szerv irányába. A szívben a klorofill segíti az irányító összehúzódások idegi impulzusainak átvitelét. A szívdobogás ütemét lassítja, mégis minden összehúzódás erejét növeli, így javítva a vérkeringés teljes hatékonyságát.

Phycocyanin

A kékes színt adó pigment a phycocyanin, körülbelül 7%-os koncentrációban van jelen, összehasonlítva a klorofill 1%-os tartalmával. A phycocyanint az emberi bilirubin pigmenttel kapcsolják össze, melyek fontosak az egészséges májfunkcióhoz és az aminosavak emésztéséhez.

Porphyrin

Egy másik fontos pigment, a vörös összetevő, mely a hemoglobin aktív nucleust hozza létre. Ehhez a struktúrához kapcsolódik a B-12 vitamin polypyrrol molekulája, mely nélkülözhetetlen az egészséges vörösvérsejtekhez. Ezek és más kisebb pigmentek, mint a phycoerythrin, tetrapyrrole, phytonadion és a karotinok nem csak színt adnak az élő organizmusnak, hanem a metabolizmus folyamatánál is szerepet játszanak.

Spirulina zsírok, cukrok, sók és kalóriák

Valószínűleg nehéz elképzelni, hogy olyan koncentrált élelmiszer forrás, mint a spirulina nincs tele zsírokkal és kalóriákkal. Csodálatos módon a spirulina csak 7 százalék lipidet tartalmaz, ezek többségét is esszenciális zsírsavak formájában, melyek nagy szerepet játszanak a koleszterin szintjének normalizálásában.

Az esszenciális zsírsavakat valamikor F-vitaminnak nevezték, beleértve a linoleic, linolenic és arachidonic savat. Ezeket használja a szervezet a prostaglandin termeléshez, mely a vérnyomás és a kapillárisok hormonális rugalmasságát szabályozzák. Az esszenciális zsírsavakat minden sejt használja, és különösen fontosak az oxigénszállítás szempontjából. Hatással vannak a haj, bőr, körmök egészségére, és szerepet játszanak a véráramban lévő koleszterin lebontásában. Nem veszélyes zsírok, és létfontosságúak az egészséghez.

A spirulina nagyon kis mennyiségű cukrot tartalmaz. Szénhidrát tartalma durván 10-15%, elsődlegesen rhamnos és glycogen formájában. Ezt a két poliszacharidot könnyen feldolgozzák az emberi sejtek és minimális hatásuk van az inzulinra. A spirulina cukra gyors energiát ad a hasnyálmirigy, vagy a hipoglikémia megváltoztatása nélkül. Kalória szempontjából a spirulina gazdaságos. Körülbelül 3,9 kalória/gramm proteint tartalmaz. A marhahúsból 65 kalóriát kellene fogyasztania 1 gr protein beviteléhez. Egy 250 mg-os spirulina tabletta 1 kalóriát tartalmaz!

Néhány ember aggódik a nátriumbevitele miatt, ezért elkerüli az olyan tengeri ételeket, mint a nori, wakami és a kombu. Pedig ezek a tengeri moszatok nagyon táplálóak, igaz jelentős mennyiségű nátriumot tartalmaznak. A spirulinában tablettánként csupán 0,206g a nátriumtartalom. A legtöbb magas vérnyomásban szenvedő beteg 2 gramm vagy kevesebb nátriumot fogyaszthat naponta. A spirulinában ennél jelentősen kevesebb található, így azokra sem veszélyes, akiknek sódiétát írt elő az orvos.

Tartalomhoz tartozó címkék: hír