A JomTom webáruház a felhasználói élmény növelése érdekében cookie-kat használ. Webáruházunk használatával elfogadod a cookie-k használatát. Elfogadom
Menü

TUDOD-E? MIRE JÓ AZ L-GLUTAMIN?

 

A glutamin egy aminosav, ami javarészt az izomzatban található. A szervezeted kis mennyiségben képes előállítani, de ez egy kiadós edzés után szinte kimerül, emiatt a sportkedvelők rendszeresen pótolják.

Nézzük milyen hatása lehet még az L-glutaminnak! 

 

 

[1.] FONTOS AZ IMMUN-ÉS EMÉSZTŐRENDSZER SZÁMÁRA

Az L-glutamin remek forrása az immunsejteknek, ide sorolva a fehérvérsejteket és némely bélsejteket. Vérben lévő szintje kritikusan alacsonnyá válhat egy műtét vagy komolyabb égési sérülés miatt. Kiemelkedő tápanyag a bélrendszer számára is, segíthet a bélgyulladás leküzdésében, vagy az élelmiszerérzékenység esetén.

[2.] GÁTOLJA AZ IZOMSZÖVETEK LEBONTÁSÁT 

Egy intenzívebb edzés során felére csökkenhet a glutamin szinted, a tested pótolni szeretné az energiát, és glutamin hiányában elkezdi lebontani az izmaidat. A glutaminpótlással nem jársz így, jobban bírhatod a strapát és helyre teheti a vázizmot is. 

[3.] JAVÍTHATJA AZ ÁLLÓKÉPESSÉGET 

Átalakítja a felhalmozódott ammóniafelesleget egyéb aminosavakká, támogathatja az izomláz mulasztását, elűzheti a rossz baktériumokat a bélből. Mindez már alapvető támpont egy edzésterv fenntartásához, és hogy jobban bírd szusszal. 

[4.] FENNTARTHATJA AZ EGÉSZSÉGES BÉLFLÓRÁT

A glutamin egyik legnagyobb fogyasztói a bélsejtek. Ha kiürült a glutamin, akkor legyengül az emésztőrendszer védekezőképessége is, amivel megváltozik a bélflóra, így átengedi a mérgező anyagokat a vérkeringésbe. Az L-glutamin helyreteheti ezt az áteresztő bélszindrómát. 

[5.] SERKENTHETI A ZSÍRÉGETÉST 

Mérsékli az inzulinszintet és kiegyensúlyozza a vércukorszintet. Ezzel beindíthatja a zsírégetést és az izomnövelést. A szervezet mindehhez nem az izomtömegből nyeri az energiát, hanem a glutaminból. 

[6.] FELSZÁMOLHATJA AZ IZOMGÖRCSÖKET 

Amikor alszol és begörcsöl a lábad, akkor dolgozik a szervezeted azon, hogy az izmokból L-glutamint nyerjen az összehúzódással. Az aerob mozgások után szokott ez leginkább előfordulni. Ha gyakran jársz így, mindenképp pótold a glutamint! 

Itt találod a tudnivalókat az L-glutamin adagolásáról: https://www.jomtom.hu/l-glutamin-hasznalati-protokollok 

 

 

Keresés