A JomTom webáruház a felhasználói élmény növelése érdekében cookie-kat használ. Webáruházunk használatával elfogadod a cookie-k használatát. Elfogadom
Menü

TUDOD -E? MIÉRT ÉRDEMES CINK-KOMPLEXET HASZNÁLNI?

Az ásványi anyagok - hasonlóan a vitaminokhoz - nélkülözhetetlenek a szervezetünk működéséhez. Két csoportjuk van: a makroelemek és a mikroelemek. A makroelemek közé azok az ásványi anyagok tartoznak, amelyekből naponta néhány grammra van szüksége a szervezetnek. Pl.: nátrium, kálium, magnézium, kalcium, foszfor, klór.

Másik csoportjukat a mikroelemek adják, ezekből naponta csak néhány milligramm bevitele szükséges (vas, CINK, réz), de ide tartoznak azok a nyomelemek is, amelyekből csupán mikrogrammnyi mennyiségű bevitel szükséges a szervezet számára: szelén, molibdén, jód, mangán, fluor, króm, kobalt, nikkel.


 

 

Miért fontos a cink?

A cink feladatai összetettek:

- erősíti az immunrendszert - direkt, indirekt és antioxidáns mechanizmusokon keresztül,

- természetes immunmoduláns - szerepet játszik a szerzett immunválasz kialakításában, szabályozza a T-sejtek működését és differenciálódását, csökkenti a túlzott immunreakció, az úgynevezett citokin vihar esélyét

- antivirális hatású, erősíti a természetes nyálkahártya védő vonalat, hogy a kórokozók ne jussanak be könnyen a szervezetbe

- szerepe van a sejtek határoló hártyájának, a sejtmembrán integritásának fenntartásában, szerepet játszik a sejtosztódásban.

- szabályozza az enzimatikus folyamatokat

- a cink jelenlétéhez kötött az inzulin térszerkezetének megfelelő stabilizálása, így közvetetten részt vesz a vércukorszint szabályozásában,

- kiemelten fontos a normál anyagcsere-folyamatok biztosításában

- szabályozza a hormonok szintézisét, pozitívan befolyásolja a hormonrendszer működését

- kedvező hatásai vannak bőrre, körömre, hajra, segíti a sebgyógyulást és elősegíti a hámosodást
 

Milyen tünetei vannak a cink hiánynak?

- csökkent ízérzékelés és szaglás

- étvágytalanság

- pajzsmirigyműködés zavara

- gyermekeknél növekedési zavar

- depresszió

- gyakori megfázások és fertőzések

- fáradékonyság

- bőrproblémák

 

Napi cinkszükséglet

Gyermekeknek kortól függően napi 3-10 milligramm, felnőtteknek napi 15 milligramm bevitelére van szükségük az egészség megőrzéséhez.

Erős immunrendszerrel szeretnéd várni a telet? Akkor használj cink komplexet!

 

Keresés